Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tflex
Hej!

Hämtade ut min nya bil idag och till min besvikelse så fungerar inte min telefon ihop med bilens blåtands hf.
Någon som fått en HTC HD2 att fungera i sin V70? Bilen synkar alla kontakter osv. Men när jag försöker ringa ett samtal så står det ringer en kort stund i displayen sedan bryts det. Radion dämpas aldrig, så det verkar inte som att bilen kopplar upp samtalet överhuvudtaget...
smyg fråga till... vet ni om det går att eftermontera BT?
under bt inställningar "simkort" klicka bort åtkomst till sim , jag gorde detta och den fungerar klockrent

och till Bitez , den intregrerade funkar nog inte att eftermontera men det finns framtaget ett bt kit som kan eftermonteras
av Lazy
Bitez skrev:smyg fråga till... vet ni om det går att eftermontera BT?
Ja, Volvo har eftermontering av BT, en liten dosa som monteras på panelen, funkar kanon. :lol:
leiwi skrev:under bt inställningar "simkort" klicka bort åtkomst till sim , jag gorde detta och den fungerar klockrent

och till Bitez , den intregrerade funkar nog inte att eftermontera men det finns framtaget ett bt kit som kan eftermonteras

Nei.. "åtkomst til sim" hjelper ikke.

Datatilkopling må være av
Har testat, och det fungerar. Problemet är att telefonen kopplar upp sig igen automatiskt? Har haft
flera HTC telefoner och alltid reagerat över detta. Någon som vet om det går att göra så att telefonen inte upprättar en dataanslutning automatiskt?

Aha okej tack! Ska köpa nya spridare. Fick up[…]

Liten vårstädning, i alla fall på[…]

https://www.digasoft.se/instrumentpanel/ Backa.

Problem med Carplay Senus

Framförallt telefonerna kan ha stor påv[…]