- tor 18 feb 2010, 13:00
Går orent är bara förnamnet - motorn låter som en potta skit när man startar den kall. Inte länge men under sådär 5-10 pinsamma sekunder så vill man inte att grannarna står brevid och lyssnar. Använder inte motorvärmaren men det får jag allt börja göra troligtvis. Att motorn lät så när vi hade 15-20 minusgrader är väl en sak men det är i princip lika illa nu när det är strax under noll. Kollegans bil (S80 2,5FT My10) är likadan.
Nåt tokigt är det iallafall för den gula motor/avgasreningslampan lyser konstant. (På bådas bilar)
Obs, har bara tankat bensin än så länge och med tanke på startproblemen så fortsätter jag nog med det.
Jag lär väl åka in till min åf med bilen - men tar gärna emot kloka råd innan dess. :)
Nåt tokigt är det iallafall för den gula motor/avgasreningslampan lyser konstant. (På bådas bilar)
Obs, har bara tankat bensin än så länge och med tanke på startproblemen så fortsätter jag nog med det.
Jag lär väl åka in till min åf med bilen - men tar gärna emot kloka råd innan dess. :)
Senast redigerad av 1 Guligan, redigerad totalt 0 gånger.
V90 D4 Inscription - MY18
Svart 019, Läder Blond
Klimatpaket VOC, Mörkt tonade rutor
Svart 019, Läder Blond
Klimatpaket VOC, Mörkt tonade rutor