Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oilburner
Nu ar jag just kommit hem efter en lengre jobb utomlands ock innom 3 veckor får jag bilen levererad. Så nu måste jag jaga vinterdack. Var bestamd på Conti men dissa ser ut til å ha tatt slut. Nu ser jag på Hakka 5 mot WR G2 båda från samma fabrikat Nokian men hakka ar dubbelt så dyr. Ar G2 dacka så dårlige aller hva er det som gjør den stora skillnaden?? Dimension ar 235/60X18 til XC60 . Några som har någon god anbefaling på prisvarda dack ???
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har haft WR på tre olika XC90 innan. Tycker att det har funkat perfekt!

Till XC60in som jag har beställt tog jag WR G2 SUV i dimension 235/60 18". Men i nuläget ser det ut som att bilen inte kommer levereras förren sista dagarna i mars eller i början på april. Så jag väntar att köpa vinterdäck till nästa säsong.
av UffeXC
Har också haft WR och är inte alls nöjd med dess vintergrepp. Däcken är utpräglade eurpoadäck vilket funkar på blöta banor med möjligen lite snömodd. Vid halka var greppet riktigt dåligt.
Fördelen med däcken var dess riktningsstabilitet.

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]