Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Är det någon mer än jag som stör mig på att det inte finns en motortemperaturmätere i bilen? Har en V70 MY10, Inte för att jag vill sitta och kolla på den precis, men saknar den faktiskt. Bara för att slipsnissarna inte bryr sig om den, ja eller förstår sig på den :D så behöver de ju inte plocka bort den
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det har ingen betydelse om den sitter där eller ej. Även på bilar med tempmätare (t.ex min C70N) så går det ju bara upp på mitten nästan direkt. Även om motorn skulle bli lite varm så gör den ingen utslag.
av Psyko
micketrono skrev:Jag skulle ju vilja veta om den "går kall".... :???:
Om den går kall kommer du få reda på det genom felmeddelande på displayen och
Motorlampan kommer att tändas samt varna för "Motorstyrsysten service erfodras".
Användarvisningsbild
av CarMan
XC90_Executive skrev:Det har ingen betydelse om den sitter där eller ej. Även på bilar med tempmätare (t.ex min C70N) så går det ju bara upp på mitten nästan direkt. Även om motorn skulle bli lite varm så gör den ingen utslag.

FEL
Användarvisningsbild
av micketrono
Psyko skrev:
micketrono skrev:Jag skulle ju vilja veta om den "går kall".... :???:
Om den går kall kommer du få reda på det genom felmeddelande på displayen och
Motorlampan kommer att tändas samt varna för "Motorstyrsysten service erfodras".

Nja...det jag menar är att jag vill veta när motorn nått rätt arbetstemperatur...
av tunnis
Kan bara hålla med trådskaparen - saknar tempmätaren massar

Man vill ju inte dra plattan i mattan med kall motor :twisted:
Användarvisningsbild
av StringerBell
Inte minst är det hopplöst att felsöka värmeproblem i kupén utan att veta hur varm motorn är. Det är självklart att man vill ha koll på motortemperaturen.
Användarvisningsbild
av P1800
Ja, det var ju inte precis ett argument för att köpa bilen att den saknar motortemperaturmätare... Volvo borde ju kunna ge oss en mjukvarufix vid nästa service så att man kan få upp temperaturen via displayen. Informationen lär ju finnas i systemet. Minst lika besviken är jag över att man tagit bort oljestickan, Vem tror att en elektronisk mätare är bättre? Man måste ju vara Volvofanatiker för att tycka att detta är OK.
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]