Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
Hej!

Jag beställde en XC60 2,4d Summum för en vecka sedan och har ännu ej fått något ordernummer på denna. Idag hörde handlaren av sig och säger: "Volvo har stopp i beställning för XC60. Beror tydligen på produktionsplatsbrist. Ev just nu i skarven för årsmodellsbyte. Vi återkommer så fort dom släpper loss för beställning.". Någon som vet vad som händer? när går det att beställa Xc60 igen, hur lång blir leveranstiden? När sker årsmodellsbytet? några förändringar till 2011 års modell?

//Jimmy
Användarvisningsbild
av Variosboy
När jag beställde min bil för knappt två år sedan så fick jag samma besked som dig, fast direkt av handlaren, att de hade stoppat beställningar av MY08 och att min beställning skulle sändas in senare och att det då skulle bli en MY09 istället.. Nackdelen var att det skulle ta två veckor längre än väntat, fördelen att bilen blev ca 10 k billigare med den nya beräkningen från fabriken..
Det slutade dock med att jag fick bilen en å en halv vecka tidigare än väntat, och de 10 k som den blev billigare blev det Venator Krom för istället! :)

Så den som väntar på något gott...... Jag skulle lätt vänta på MY11 om jag var du!
av JimmyK
bilgalen skrev:What?? Pratar man MY 2011 redan i början på Februari? :lol:
När jag la beställningen förra veckan pratade handlaren om att leveranstiden är ca 4månader på Xc60 just nu, vilket skulle innebära leverans i maj. När brukar Volvo byta årsmodell?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har sett några XC60 med leverans i juni. Så det kan ju bli lite tokigt då med modellåret. Har skrivit det i en annan tråd också. Jag misstänker att MY11 inte rullar ut fören augusti-september. Men det är spekulationer från min sida.
Användarvisningsbild
av mane
Kan även vara så att antalet tillverkade XC60 skärs ner, för att kunna starta upp produktionen av nya S60.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Jag har sett några XC60 med leverans i juni. Så det kan ju bli lite tokigt då med modellåret. Har skrivit det i en annan tråd också. Jag misstänker att MY11 inte rullar ut fören augusti-september. Men det är spekulationer från min sida.
Min XC70II är en MY10 med nya 205an, den hämtade jag ut redan i Maj -09 så ofta byter man ju tidigt på året och väntar inte till aug-sep
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
VolvoB20 skrev:Min XC70II är en MY10 med nya 205an, den hämtade jag ut redan i Maj -09 så ofta byter man ju tidigt på året och väntar inte till aug-sep
Vecka 20 är modellårsskiftet egentligen, +-nån vecka. Men det blir lite tokigt i XC60-fallet iomed att man får vänta till juni om man beställer nu, när det egentligen skulle vara nästa MY. Men kommer det något nytt så kan man ju inte speca det i beställningssystemet nu.

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]