Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
I dag är det 1 februari och ingen uppdatering av Polestars webb har genoförts. Ej heller något svar på mejlförfrågan då det gäller lansering och försäljning av opitmering till D5 2010.

Någon som vet varför?

Har dom gått under jorden?

undrar

Henry
av ansjo
Är själv ute efter att chippa min V70, och mailade Polestar och frågade vad som händer och fick detta svar efter bara några minuter:

Hej Anders,

Polestar Performance lanserar flera nya optimeringar under tiden januari-mars. Bland dessa är V70 2,5T 2008 med. Lite försenat mot tidigare prognos men det är "utanför vår kontroll", provkörningar (vädret har inte varit det bästa) och certifieringstesterna tar längre tid än planerat. Vi har inget exakt datum idag men håll koll på hemsidan för senaste information.

Effekt optimerat; 250hk/350Nm Pris; 8900:-

Effektdiagram och prestandasiffror presenteras i samband med lanseringen.

Med vänlig hälsning

Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
http://www.polestar.se

Så det är bara att vänta och se....
av ztaffans
ansjo skrev:Är själv ute efter att chippa min V70, och mailade Polestar och frågade vad som händer och fick detta svar efter bara några minuter:

Hej Anders,

Polestar Performance lanserar flera nya optimeringar under tiden januari-mars. Bland dessa är V70 2,5T 2008 med. Lite försenat mot tidigare prognos men det är "utanför vår kontroll", provkörningar (vädret har inte varit det bästa) och certifieringstesterna tar längre tid än planerat. Vi har inget exakt datum idag men håll koll på hemsidan för senaste information.

Effekt optimerat; 250hk/350Nm Pris; 8900:-

Effektdiagram och prestandasiffror presenteras i samband med lanseringen.

Med vänlig hälsning

Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
http://www.polestar.se

Så det är bara att vänta och se....
Nja, siffrorna för vridmomentet måste vara fel annars är det en försämring mot original.
av ansjo
Amli skrev:Jag gissar på att ansjo har kollat till sin 2.5T och inte en D5 som tråden handlar om.
Jepp, och det står även i svaret jag fick från Polestar.
Skulle tro att det är samma anledning/orsak att chippet är försenat för minst dessa båda motorer.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Jag vidhåller att Polestar bör uppdatera sin webbplats oftare om man är intresserad av att hålla kunderna "varma".

Hälsningar

Henry

Ps. Just nu räcker dock D5:ans 420 Nm bra i det hala väglaget. Bilen är för övrigt suverän på vinterväg.Ds
av AndS
ansjo skrev:
Amli skrev:Jag gissar på att ansjo har kollat till sin 2.5T och inte en D5 som tråden handlar om.
Jepp, och det står även i svaret jag fick från Polestar.
Skulle tro att det är samma anledning/orsak att chippet är försenat för minst dessa båda motorer.
Det har inget med något "chipp" att göra. Volvo uppgraderar den vanliga programvaran för att ge mera effekt och använder sig av Polestar som "varumärke.
Det är mera av marknadsföring för att inte störa standardsortimentet vid nyförsäljning och att man ev. vill ha klart med alla papper för att kunna typbesikta om bilen, som skrivits tidigare.
Volvo har säkerligen redan nu testat alla sina motorer med programvara som ger mera effekt och den finns klar när man vill låta Polestar lansera den. Det ingår i all nyutveckling att prova olika motormappningar.
av Kristian6
Hei. Jeg er en "Norrbagge", som er ny på jagrullar.se. Jeg venter på leveranse av V70 DRIVe 1,6D (119 g CO2) - produseres vecka 9. Er det noen som har erfaring med chip/tuning/PPC av denne motoren? Er det noen fare å ta ut mer effekt av denne motoren, som er så liten? På forhånd, takk for tips.

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]