Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrSmith
Hei Volvoforumet.
Håper dere forstår en Nordmann som har kommet inn her til dere :wink:

:arrow: Har ett lite spørsmål til dere vedrørende nakkestøtte på passasjerplass foran.
Har noen av dere greid og heve dette, slik at det ikke sitter så lavt :?:
Vet og har fått det til på førerplass, men får ikke dette til på passasjersiden :!:

Håper dere kan hjelpe meg med dette. :idea:
av Tobbev
Förlåt men jag förstår faktiskt inte vad du menar :(

Vad betyder "heve" och "lavt"?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Förstår inte allt. Men menar du att du vill höja nackstödet på passagerarsidan fram?

Om så är fallet så går det inte! :wink: Dom hänger ihop med hela säkerhetsstrukturen i stolarna, så det är inget man ska/kan ändra.
Användarvisningsbild
av MrSmith
MrSmith skrev:Hei Volvoforumet.
Håper dere forstår en Nordmann som har kommet inn her til dere :wink:

:arrow: Har noen av dere greid og heve dette, slik at det ikke sitter så lavt :?:
Vet og har fått det til på førerplass, men får ikke dette til på passasjersiden :!:

Håper dere kan hjelpe meg med dette. :idea:
:arrow: Har någon av ãr fixad det hãr; så man kan ta nackstøden opp och ned
(håppas at det blev nogonlunda ok att lesa)
Användarvisningsbild
av MrSmith
XC90_Executive skrev:Förstår inte allt. Men menar du att du vill höja nackstödet på passagerarsidan fram?

Om så är fallet så går det inte! :wink: Dom hänger ihop med hela säkerhetsstrukturen i stolarna, så det är inget man ska/kan ändra.
Ja, det var helt korrekt. Det var det jeg ville gjøre.
Men da forstår jeg det slik at det er kun på førersiden dette kan gjøres, og ikke noe på passasjersiden
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Höja på förarsidan? det ska inte gå....

Eller, gå och gå - det går att fixa. Men man ska inte göra det. För nackstöden går att ta bort och rent tekniskt sett skulle man kunna ta bort dom och sedan inte trycka ner dom helt igen. Skulle dock absolut inte rekommendera det, då det påverkar säkerheten bland annat.
av Twendor
Nakkeputene er satt slik, fordi de skal beskytte mot Wiplash skader bla. Les tester av påkjørsler bakfra, der kommer nesten bestandig en eller annen Volvo blant de beste.
Trodde ikke at det gikk an på noen side, men mulig det faktisk er en feil med den på førersiden. ??:-/

Bare et lite tips hvis nakkeputene ikke føles riktig: Volvo har noen fantastisk gode nakkeputer(nakcudder) som selges som løst tilbehør ca 250 Svkr på stk.(Har selv kjøpt fire)
Användarvisningsbild
av MrSmith
XC90_Executive skrev:Höja på förarsidan? det ska inte gå....

Eller, gå och gå - det går att fixa. Men man ska inte göra det. För nackstöden går att ta bort och rent tekniskt sett skulle man kunna ta bort dom och sedan inte trycka ner dom helt igen. Skulle dock absolut inte rekommendera det, då det påverkar säkerheten bland annat.
På min så kan jeg høja och senka nackkudden på førarplats ja, men inte på passasjerar plats.
Det er jo noget irriterande når man skal sette en fot til NextBase fast på nackkuddefesten.. men men, får bare velge en annen løsning.
Användarvisningsbild
av MrSmith
Twendor skrev:Nakkeputene er satt slik, fordi de skal beskytte mot Wiplash skader bla. Les tester av påkjørsler bakfra, der kommer nesten bestandig en eller annen Volvo blant de beste.
Trodde ikke at det gikk an på noen side, men mulig det faktisk er en feil med den på førersiden. ??:-/

Bare et lite tips hvis nakkeputene ikke føles riktig: Volvo har noen fantastisk gode nakkeputer(nakcudder) som selges som løst tilbehør ca 250 Svkr på stk.(Har selv kjøpt fire)

Takker og bukker.
Skjønner jo det, men skulel jo likevel likt at man kunne heve og senke som på førersiden også på passasjersiden.. det er jo ikke noe forskjell på det.
av Twendor
Har du kjøpt bilen brukt?
Mulig at noen har løsnet den på førersiden tidligere?

Vi har brukt borrelåsfester for å feste NextBase skjermene tidligere, det fungerer meget godt.

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]