Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ipat
Märkte att mitt förra inlägg hamnade i en gammal tråd. Jag gör ett nytt försök.

Beställde min XC60 Summum D5 med skidplates bak och fram samt side scuffs plates för någon vecka sedan (leverans v.12). Färgen blev vit. Men går runt och funderar på att ändra mig till svart. Hur är det med vit? Känns som att det är en liten fluga? Personligen tycker jag den är dö snygg, men jag har sett den svarta med Achilles fälgarna (löjligt dyra) på och den är riktigt snygg också! Så det är lite valet och kvalet. Svart skall vara svårt att hålla ren fast det lär väl inte vara någon större skillnad på vit i sådant fall? Eller (har bara haft tråkiga silverbilar innan)?

Och andra sidan skall bilen stripeas med klistermärken för mitt företag i en helt vansinnig färg (blir inte förens till hösten, ska njuta under sommaren) så då kanske man skall fundera på andrahandsvärdet istället? Vilken färg är lättast att sälja?
av Steff 99
ipat skrev:Märkte att mitt förra inlägg hamnade i en gammal tråd. Jag gör ett nytt försök.

Beställde min XC60 Summum D5 med skidplates bak och fram samt side scuffs plates för någon vecka sedan (leverans v.12). Färgen blev vit. Men går runt och funderar på att ändra mig till svart. Hur är det med vit? Känns som att det är en liten fluga? Personligen tycker jag den är dö snygg, men jag har sett den svarta med Achilles fälgarna (löjligt dyra) på och den är riktigt snygg också! Så det är lite valet och kvalet. Svart skall vara svårt att hålla ren fast det lär väl inte vara någon större skillnad på vit i sådant fall? Eller (har bara haft tråkiga silverbilar innan)?

Och andra sidan skall bilen stripeas med klistermärken för mitt företag i en helt vansinnig färg (blir inte förens till hösten, ska njuta under sommaren) så då kanske man skall fundera på andrahandsvärdet istället? Vilken färg är lättast att sälja?
Beställer du en bil till dej själv, så välj den färgen du vill ha och inte vad andra tycker !
av borstarmicke
Tycker personligen svartmetallic XC60 med svarttonade rutor och de silverfärgade scuff o skidplatsen är klart snyggast!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag flyttar mitt svar hit också!
ipat skrev:för någon vecka sedan (leverans v.12)
Är du säker på det?

Jag beställde en XC60 D5 (iofsig R-design) i oktober med leverans vecka 12.... ?:-/

Grattis hur som helst! :wink: Ang färg så tycker jag att solid vit gör sig grymt bra på XC60. Jag tycker att alla andra man ser bara är svarta och bruna. Svart är något mer känsligt för smuts och man ser tvättrepor från första tvätten direkt! Skulle egentligen ha en solid vit XC60 D5 Summum först, med skidplate fram/bak och side scuff plates + mörka 19" achilles. Men sen när jag såg R-desginen med 20" blev jag helt såld! :D Tycker att den nerlackade gör sig bättre på en vit bil. Men det är en smaksak!

Bild
Bild
av Arese
Det blir ju tycke och smak i en färgfråga so here it comes:

Vit är löjligt mycket 2007!

Svart solid är ofta känslig men undviker du automattvättarna (det gör du väl?) så klarar du dig säkert fint.

Mvh
Arese
av Twendor
Har en svart Xc60-Summum selv.
Godt fornøyd og mener den er penere i sort enn hvit. (Plasten blir som en del av bilen)

R-Desig derimot: Der er hvit kjempelekkert, da bilen får en bedre helhet med plasten lakkert.

Renholdet på svart bil er ikke værre enn på hvit.

Min forrige bil var en Electric silver V70, som selvfølgelig var mindre skittensom, men en meget kjedelig farge.
av ipat
Jepp, v12 blir det leverans, jag dealade till mig med säljaren (de hade förhandsbokande bilar som de kunde ändra på), så jag fick smita före i kön, det lönar sig att vara jobbig i bland ;)

Den nerlackade blir riktigt trevlig! Jag gillar både svart och vitt, och det är ju snyggt när plasten går ihop med färgen som på den svarta eller som med den nedlackade, så det blir svårt det här :) R-designen är riktigt snygg! Fast blev lite för dyrt för mig. Har du beställt den är du en lyckans ost!
av ipat
XC90_Executive, blev det en vit för dig också? Fast med R-designen såklart?
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Trots att jag själv valde svart metallic till min XC70 så skulle jag nog välja vit på en XC60. Av någon anledning gör sig denna vagn väldig bra i vitt. Sedan finns många svarta och bronsfärgade bilar så vit blir lite speciellt.

Vit är också mer lättskött än svart har jag erfarit :x

Hälsningar

Henry

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]

AC & kylfläkt

Sånt är riktigt tråkigt att r&ari[…]