Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla kunniga privata och proffsbilmekar.
Fick tips här tidigare om att det fanns ett servicemeddelande för att åtgärda frysta dörrar på XC 60.
Det är nu åtgärdat vid 1årsservicen.
När jag kom hem slutade backspeglarna att fälla in sej vid låsning, trots rätt programmering. Vänstra spegeln reagarar bara i horisontell inställning med manöverknappen, medan den högra spegeln fungerar både hoisontellt och vertikalt när man trycker på manöverknappen. Dessutom fungerar den högra när man trycker in knappen och lägger i backväxeln som den ska.Det gör inte den vänstra.
Vidare går inte autoläget för fönsteröppningen in, utan fönsterknappen måste hållas inne hela tiden för att öppna och stänga.
Var därför tillbaka till teknikern och han gjorde en felsökning utan att direkt hitta något att gå på.
Det slutade med att de kommer att byta motorn för vänster backspegel och det kommer att lösa problemen även med att den högra inte heller fäller in sej vid låsning enligt deras utlåtande.

För mej låter detta inte helt rätt. Jag gissar att det kan vara något elfel som uppstått i samband med att man rivit ner dörrarnas insida för att torka och täta dörrlåsen. Varför skulle annars autoöppningen av framrutan sluta fungera.

Nu kommer detta att åtgärdas nästa vecka på garantin med byte av spegelmotor, men jag tror inte det är felet.
Vad anser ni?, Alla synpunkter är av värde, eftersom man verkar vara ovan med att arbeta med xc 60 som är en ny modell och jag ger dem gärna några ideér som kan komma härifrån
Tack på förhand
Ulf

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]