Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bluff
Tja

Hade tidigare en Saab 9-5 som läste MP3-skivor. Har nu bytt bil och kör ovan nämnda Volvo. Men mina gamla MP3-skivor funkar inte i den. Stereon SKA klara av MP3-skivor.

Vad är det för fel? :)

Är det något speciellt sätt man måste bränna musiken på? Får det inte ligga i mappar eller vad är det?

Vill ju gärna ha musiken i olika mappar så man kan hålla isär skivor och grupper.

Något tips?

Tack!

/Johan
Användarvisningsbild
av CarMan
tror inte snikigaste sterion tar MP3, men är inte säker, svårt att hålla allt i huvet
av ztaffans
Bluff skrev:Tja

Hade tidigare en Saab 9-5 som läste MP3-skivor. Har nu bytt bil och kör ovan nämnda Volvo. Men mina gamla MP3-skivor funkar inte i den. Stereon SKA klara av MP3-skivor.

Vad är det för fel? :)

Är det något speciellt sätt man måste bränna musiken på? Får det inte ligga i mappar eller vad är det?

Vill ju gärna ha musiken i olika mappar så man kan hålla isär skivor och grupper.

Något tips?

Tack!

/Johan
Vet inte vad du har för årsmodell. Jag har en MY09 och då var man tvungen att ha minst high performance stereon för att kunna läsa MP3, sniket kan man tycka. Vet inte hur det är på MY10 om du har en sådan.
Har du Mp3 funktionen så är det inga problem att sortera musiken under mappar, det funkar kanonbra.
av Bluff
Jag har en MY09 och High Performance stereon.

Jag tror jag hade ca 8 olika mp3-skivor som jag spelade i Saaben. En (1) av dessa funkar i Volvon, de andra tar den inte.

Alla skivorna är rippade och musiken är lagd i olika mappar. Dock så vet jag inte om det kan skilja något emellan mapparna på de olika skivorna...

/Johan
Användarvisningsbild
av CarMan
MP3 som PM3= det ska funka.
Testa att bränna om skivorna, o bränns sakta för säkerhets skull
Användarvisningsbild
av kave
Alla cd spelare har olika toleranser. Bränn i lägsta hastighet. Prova med itunes som lägger musiken i mappordning direkt.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har fått bränna om någon skiva när jag bara hade CD-Mp3:n och upptäckte att det fungerade bättre med färre mappar på skivorna. Spelaren i V70II skall klara 500 mappar men jag hade problem med skivor som hade färre än så. Lade till sist in låtarna i en enda mapp på skivorna och då funkade det perfekt. Har aldrig haft problem i övrigt trots "billiga" skivor.
av Bluff
Jag la musiken på ett USB-minne. Funar kanon. Ska ta och köpa mig ett 8 gigs minne så jag får in ca 80 skivor...
Tack för hjälpen!

/Johan
Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du kl[…]

Ökad komfort med 17”

Tänk på att 245/55 skiljer ca 7% fr&ari[…]

Skumt fel b230ft

Körde den till en verkstad som brukar jobba m[…]

Angående motorvärmare för "hy[…]