Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av micke011
Är det fler som eftermonterat USB- och iPod-interfacet? Vi gjorde det i samband med att bilen var inne för felåtgärd och det funkar väldigt bra. Men det finns ett par saker som irriterar..
- sladdarna som sticker ut i facket mellan framstolarna är typ 15cm långa, vilket är väldigt kort om man vill kunna hålla i spelaren samtidigt som den är ansluten
- iPhone laddar inte via iPod-interfacet, trots att det är precis nymonterat och iPhone (och antagandevis alla andra iPodar) bytte sätt den laddade på för säkert ett år sedan

Andra som upplever samma sak? Sedan trodde jag att det skulle följa med en hållare (typ http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=en-GB) men det är alltså bara sladdar som monterats in mellan stolarna. Missförstånd från min sida eller ofärdig montering?
Att iPhonen inte laddar är ett känt fenomen. Det gäller inte vara Volvo utan ganska många prylar som kommer från andra leverantörer. Jag beställde på nätet en "Charge converter" från USA. http://www.cablejive.com/products/Charge-Converter.html
Den kostade 36,23 dollar inkl. frakt. Den dök upp i brevlådan inom två veckor. Fungerar utmärkt och löser ett irriterande problem.

Däremot förstår jag inte varför du vill ha din iPhone i handen? När den är ansluten så fungerar ju inte kontrollerna på iPhonen, utan du får sköta "rattandet" med stereo och rattkontrollerna. Jag utgår ifrån att du då sköter telefonerandet med blåtandskopplingen!?!?!
Såg just att svenska Apple Store också säljer en converter om man inte vill beställa från andra sidan Atlanten.
http://store.apple.com/se/product/TW126 ... TUyOTgwMDg

Det som bör kollas upp innan du köper den är om den "släpper igenom" alla andra funktioner. Det är ju inte kul om laddningen fungerar men din iPhones signaler till stereo inte går igenom på rätt sätt. Med Cabeljives converter (se inlägget ovan) så fungerar allt som det ska.
Tackar för tipsen mike_of_sweden, man får väl köpa en sån där kontakt - jag tyckte bara att Volvo borde kunnat få till en ny kontakt som laddar på rätt stift när nu Apple haft det som man nu har det rätt länge.

Jag håller med om att det är smidigare att sköta allt via ratten och knapparna på stereon, det var mest en undran om alla som satt in sitt interface i efterhand fått lika korta sladdar. Om inte dockan följer med som standard ska jag nog montera dit den i efterhand, det blir ju betydligt enklare att sätta dit och ta bort enheterna med hållaren.
OK tackar för tipset kave, ska kolla hur det blir att sätta kontakten i dockan och se om det funkar eller om man får leva sitt liv utan den.
Fråga:

Om man har en stereo (snik?) som INTE klarar MP3 skivor:
* Kan man då ens få USB/iPod interface monterat?
* Kommer den klara MP3 via USB?
* Sker det en uppdatering av stereon/spelarens programvara som gör att MP3 filer kan spelas via USB
och kommer spelaren ta MP3 skivor sedan?

Många frågor blev det.
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡