Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengte
Jag har en eftermonterad bluetooth och det funkar utmärkt, inte så farligt dyrt heller. Den enda anmärkningen är att placeringen av manövergrejen hamnade bakom ratten, undanskymt, jag skulle förespråka en mer synlig placering.
av Lazy
Jag försökte få in blåtand från fabriken en vecka efter beställning men det gick inte utan jag fick beställa samma som "Psyko" visade (placerad bra på på panelen) tror den kostade ca.5000:- och jag ångrar inte det en sekund, kör med röststyrning som fungerar perfekt, behöver aldrig röra telefon under körning.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Används inte knapparna på originalpanelen överhuvudtaget då?

Där finns ju knapparna som blåtandsversionen har.

Jag gillar inte om det ser allt för "eftermonterat" ut.

hälsning

Henry
av Lazy
Du använder bara dosan på ca.5x3cm som är monterad på panelen där du gör inställningar, volym, begära olika kommandon och startar/avslutar samtal, du lagrar alla nr. från telefon till dosan med röst kommandon och behöver sen aldrig röra telefon när du ska ringa/ta emot samtal under körning.
När du får inkommande samtal talar en röst om från vem samtalet är, när du ringer upp säger du bara vem du vill ringa.
av Psyko
Henry_Fågeljazz skrev:Används inte knapparna på originalpanelen överhuvudtaget då?

Där finns ju knapparna som blåtandsversionen har.

Jag gillar inte om det ser allt för "eftermonterat" ut.

hälsning

Henry
Nej dom används inte med eftermarknads blåtanden.
Volvo har valt att använda telefonknappsatsen i alla bilar oavsett om det är telefon
eller inte i bilen.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Jag gillar inte den metoden. Finns det knappar med en viss funktion så ska de inte användas i alla vagnar.

I övrigt är bilen bra...

Det är alltid svårt att kryssa rätt i listan...

Henry
av Lazy
Hade fabriksmonterad blåtand via radioknapparna i min gamla bil, men den eftermonterade blåtanden från volvo är många klasser bättre och inte så mycket dyrare.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ynot skrev:Hade fabriksmonterad blåtand via radioknapparna i min gamla bil, men den eftermonterade blåtanden från volvo är många klasser bättre och inte så mycket dyrare.
Vad gör den eftermonterade bättre?! :roll:

Jag tycker att den fabriksmonterade blåtanden jag har i min MY09 C70N funkar helt suveränt bra. Den har ju t.ex röststyrning också!
Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]

Vi som beställt nya XC60

Har oxå beställt en XC60, hur lån[…]

Har bytt nämda del men ingen förbät[…]