Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kristoferm
Kommer att beställa en V70 2,4D Business Summum. Lägger till för tidur till tillsatsvärmaren. Frågan är nu om jag dessutom skall beställa en elvärmare (motor+kupé). Finns det någon anledning till att även ha en "vanlig" elvärmare? Eller räcker tillsatsvärmaren med tidur gott och väl?
Användarvisningsbild
av CarMan
om du kör korta sträckor & andvänder värmaren mycke, så kan det vara bra att ha elvärmare istället, annars tar batteriet slut

för varje gång du andvänt värmaren så ska du helst köra bilen 20-30 minuter, annars tömmer du batteriet lite hela tiden
Användarvisningsbild
av 164E
Jag beställde elvärme + kupéuttag (samt tidur till dieselvärmaren) på en V70 2,4D och har inte ångrat det en sekund då det ibland blir korta körsträckor men också då bilen ganska ofta står i garage (med eluttag) och då går det inte att köra dieselvärmaren
Användarvisningsbild
av snoddasD5
om du har på jobbet motorvärmarstolpe så helt klart ska du välja till (motor+kupé) slipper du ju köra dieselvärmaren. jag kör hemma varje morgon dieselvärmaren sen på jobbet (motor+kupé) för där har man stolpe på parkeringen.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Varför köpa en ineffektiv dyr blockvärmare?? Bättre att du köper en batteriladdare som du kopplar till motorvärmarstolpen. Förutsatt att du inte har garage..
av Halvmas
Till min nuvarande bil tog jag inte med Elvärmare + kupéuttag och det ångrar jag hårt eftersom jag inte alltid kan dra på dieselvärmaren. Har du möjlighet att köra med sladd så ta med elvärmare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Mycket billigare att köra med "gratis" el i stolpen som man redan betalat för på parkeringshyran än att köpa dyr diesel till bränslevärmaren.

El-värmaren kan man ju ha på en stund extra så det torkar upp i bilen.

Elvärmaren är ju mycket snabbar för kupen då den värmer luften direkt, bräsnlevärmaren ska ju först värma upp vatten/motor innan det är dags för kupen.
Användarvisningsbild
av AndersP
Mitt tips är att du även beställer med Fjärrkontroll till värmaren.
Suveränt men lite dyrt kanske.
Jag kör ca 20-30 min till jobbet och värmer mellan 20-40 min
Än så länge, dvs hela vintern, har batteriet funkat bra. Har inte behövt ladda det.
Peppar peppar.....
Jag valde mellan fjärr och el med kupé-uttag och valde fjärr
Funkar det inte är det väl bara att komplettera....
Tror då att det är dyrare att komplettera med fjärr mm jämfört med eluttag och kupévärmare som det brukar vara lite kamnpanjer på allt som oftast
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Elvärmaren kostar dryga 5000kr från fabrik och då tillkommer kupévärmaruttaget på minst 500kr
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]