- mån 28 dec 2009, 11:48
Trodde först att det var något med värmaren när den inte ville starta men insåg snart att det inte heller går att inaktivera antisladd eller resetta färddatorn bland annat... Typiskt nu när det är så kallt!
Knappen har varit lite seg sedan bilen var ny men den har alltid fungerat så jag har inte tänkt så mycket på det. Nu är jag rädd för att verkstaden ska vilja byta hela reglaget och att man kanske måste demontera ratten vid bytet och att det blir väldans dyrt. Bilen är 2 år och 2 månader så jag hoppas få det fixat utan kostnad men eftersom garantin är slut är ju risken stor för att jag får stå för kostnaden själv.
Någon som vet om man måste demontera ratten för att byta eller öppna upp och kontrollera reglaget?
Någon som varit med om något liknande?
Eftersom bilen är såpass ny vill jag helst inte in och mecka allt för mycket själv!
Har tid på verkstaden 7/1 men det vore skönt med lite kött på benen innan dess!
Tack på förhand!
/Klas
Knappen har varit lite seg sedan bilen var ny men den har alltid fungerat så jag har inte tänkt så mycket på det. Nu är jag rädd för att verkstaden ska vilja byta hela reglaget och att man kanske måste demontera ratten vid bytet och att det blir väldans dyrt. Bilen är 2 år och 2 månader så jag hoppas få det fixat utan kostnad men eftersom garantin är slut är ju risken stor för att jag får stå för kostnaden själv.
Någon som vet om man måste demontera ratten för att byta eller öppna upp och kontrollera reglaget?
Någon som varit med om något liknande?
Eftersom bilen är såpass ny vill jag helst inte in och mecka allt för mycket själv!
Har tid på verkstaden 7/1 men det vore skönt med lite kött på benen innan dess!
Tack på förhand!
/Klas
V70II 2.4D, Summum, Passion Red
V70N MY04 (Inbytt)
Skoda Fabia 1,2 HTP
V70N MY04 (Inbytt)
Skoda Fabia 1,2 HTP