Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snoddasD5
När bilen var ny tjöt bromsarna som en gammal 142 hade in bilen på volvo det fixades nu har den börjat tjuta som fan igen när man bromsar. fler som haft samma fel??
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Visst tjuter det när man bromsar, men inte stör det mig.
av Bitez
Huh.. mina bromsar tjuter också... Har ringt om detta, ska få en tid så ska de ta en titt...
Användarvisningsbild
av Atog
hmm trevligt att fler har tjutande gamla volvobromsar. hade in min när garantin var på väg att gå ut så dom fixade till bromsarna, men nu två månder senare så låter dom igen. tycker dom borde vara inslitna iallafall för bilen har ju gått drygt femtusenmil
av ztaffans
Mina har börjat nyligen. Det tjuter när man bromsar väldigt löst, bromsar man hårdare blir den tyst.
Någon som vet om detta är en garantigrej?
Jag har en 09:a som gått ca 3300mil så garantin gäller ju fortfarande. Det jag är rädd för är om det räknas som förslitningsprodukt och inte omfattas av garantin.

Är ert tjutande på samma sätt eller tjuter det hela tiden när ni bromsar?
Användarvisningsbild
av CarMan
JAg tycker inte att det ska skricka som an gammal 240, så jag tar det på garantin åt mina kunder.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:JAg tycker inte att det ska skricka som an gammal 240, så jag tar det på garantin åt mina kunder.
vad gör du åt det, nya belagg?
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har bara haft en bil med detta problem (skriker när man åker sakta o bara bromsar mycket löst)
finns ingen "special" lösning, utan det är nya klossar som gäller o det blev tyst.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Andra gånger för mig den börjat tjuta förra gången bytte dom belägg har tid nästa vecka få se vad dom gör den här gången.

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]

Nej det finns ingen text eller symbol på gal[…]

meddelande

Hur raderar jag gamla meddelande i centerdisplayen[…]

Hej! Har en S60 2008 Helt plötsligt tycker ja[…]