- mån 21 dec 2009, 18:31
#356327
Tror inte en D5:a med automat och Polestar-behandling skulle vara helt fel heller:
V70 D5 AUTOMAT 2008-2009
PRESTANDA:
ORIGINAL -09 EFFEKTOPTIMERAD
Max effekt: 136 kW 151 kW
Hästkrafter: 185 hp 205 hp
Vid varvtal: 4000 rpm 3750 rpm
Vridmoment: 400 Nm 450 Nm
Vid varvtal: 2000-2750 rpm 2000-2750 rpm
Acceleration (0-100): 9,4 s 8,8 s
Maxfart 215 km/h 215 km/h*
Bränsleförbrukning, stad: 10,1 l/100km 10,1 l/100km
Bränsleförbrukning, landsväg: 6,2 l/100km 6,2 l/100km
Bränsleförbrukning, blandad: 7,7 l/100km 7,7 l/100km
Utsläppsvärde CO2: 203 g/km 203 g/km
* Polestars effektoptimeringar påverkar inte bilens toppfart.
Har själv tidigare bytt en -02 V70 T5 mot en -07 V70 D5 och saknade inte T5:an alls, dieselns grymma bottenvrid e hur gött som helst, 5:e januari blir det diesel igen...byter vår -08 V70 2.5T mot en 2010 2.4D Business Summum, ska bli skönt att inte behöva tanka så ofta...