Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
Våger å påstå dette, selv om jeg ikke har kjørt noen av R-utgavene av tidligere Volvobiler.

Har i det siste året kjørt diverse utgaver av biler fra forskjellige fabrikanter.
Har også kjørt alle volvos modeller, og mener at den absolutt mest moderne og kjøreglade bilen med AWD er Xc 60.
Her har Volvo virkelig fått en konkurransedyktig bil overfor mange konkurrenter. Og med de nye motorene og gearkassene av My-10 års modell venter jeg bare på at de tar flere topp plasseringer i biltester framover.
Min konklusjon etter lang tids bilprøving er at Volvo Xc60 er noe moderne og nytt. Som mange konkurrenter og andre modeller fra fabrikken kunne lære mye av.
Användarvisningsbild
av Appel
Kan bara hålla med, jag är fruktansvärt nöjd med min XC60! Tycker dock lite synd om er som måste höra på dieselknattret, den raka sexan väser gott och skjuter iväg bra, framför allt nu när det är halt där jag bor :D
av Twendor
Diesel lyden er bra kamuflert i den nye utgaven, laminerte vinduer og stor stereo med sub gjør også sitt.
Kom på at det var diesel jeg eide når kulden kom og jeg gikk ut av bilen med motoren i gang. Men innvendig bare behagelig og kul. :)
Användarvisningsbild
av Appel
Ok, kul att höra, jag har faktiskt inte hunnit prova någon volvo med nya dieslarna ännu. Jag får se om jag hinner besöka den lokale volvohandlaren nu när det blir lite lugnt i mellandagarna.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Twendor skrev:VågerHar også kjørt alle volvos modeller, og mener at den absolutt mest moderne og kjøreglade bilen med AWD er Xc 60.
Her har Volvo virkelig fått en konkurransedyktig bil overfor mange konkurrenter. Og med de nye motorene og gearkassene av My-10 års modell venter jeg bare på at de tar flere topp plasseringer i biltester framover
Utseendemässigt så är ju helt klart XC60 snyggast av Volvomodellerna men automatlådorna är ju fortfarande riktig öken, DSG tex är ju oändligt bättre, grymt bra att köra.

Sen håller jag inte med om körglädjen, när jag provkört så blir det så här för mig.

1. S80II AWD
2. V70II AWD
3. XC70II AWD
4. XC60II AWD
5. XC90II AWD

Ju högre bilarna är ju sämre blir det i kurvorna och i högfart. V70/S80 kan man ju ligga i 250 km/h och det är stabilt och man kan svänga undan snabbt. I XC90 nä det känns ju inte som någon höjdare att pressa stenhårt i böjarna.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:
VolvoB20 skrev:3. XC70II AWD
4. XC60II AWD
Skojar du? :-O)
Vi alla har olika humor.. :wink:

Skall man tala om tveksam körbarhet på kurvig väg så är XC60 minst dålig, för ingen av dessa högbyggen är speciellt "körglada" om man jämför med en konventionell bil...känslan att bilen strävar emot är allt starkare när tyngdpunkten är flyttad uppåt, som den är på XC modellerna.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
XC60 är ljusår bättre än XC70II. Jag tycker att skillnaden är enormt stor.

Det blir ännu bättre med XC60 R-design med uppstyvat chassi, vassare styrning och extra skålade stolar! :D

Jag jämförde bland annat XC90 V8 R-design, XC70 D5 awd Four-C och V70 T6 awd Four-C på en bana. XC90 R-design går enligt mig bättre i kurvorna än XC70 med Four-C. Den kändes liksom "degig" trots Advanced-läget.

Jag rankar bilarna (i "körglädje")
S80II Sport awd
XC60 awd
V70II awd
XC90 R-design awd
XC70II awd
av Twendor
Vi har tydeligvis forskjellige oppfatninger. Og det er jo bra, for ellers ville jo bare et fåtall bilmodeller blitt solgt. Volvo har jo mange populære og gode modeller. Men mitt syn er at Xc 60(Med Four-C, og sikkert R-design), er en moderne og kjøreglad bil.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ge mig en S80II AWD med Four-C så rattar jag den snabbare runt en bana än med en motsvarande XC60 vilken dag som helst.
Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]

Vi som beställt nya XC60

Har oxå beställt en XC60, hur lån[…]

Har bytt nämda del men ingen förbät[…]