Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CAT3208
Sorry for dårlig svensk, men tiltar backspegel automatisk ned for bedre sikt bakover når man legger in revers(back) dersom man har bestilt el driven førarstol og memmory spegel, sete. :?: ??:-/
XC90_Executive skrev:Den tiltar inte ner själv. Efter man har lagt i backen så kan man trycka på antingen "R" eller "L"(backspegelknapp) så går vald backspegel ner.
När började det tillvalet (årsmodell) komma att backspegeln tiltar ner när man lagt i backen , då bör det finnas någon inställning för att ställa in hur den ska ställa sig ?? har en gammal -99:a själv.
Ny oppdagelse på Xc60 èn i dag.
Skittent backkamera og hvit snø, og tre kilometer på fjellet før jeg måtte stoppe i en "Låst bom".
Justert venstre backspegel for å backe etter det i dag. Men underveis begynte venstre backspegel helt på egen hånd å justere seg etter veiens hellning. :mrgreen:
Når bilen ble satt i "D" igjen gikk det tilbake til normalt igjen. En smart funksjon som jeg ikke har oppdaget tidligere. Har ikke funnet i instruksjonsboken at dette er omtalt som en mulig innstilling?
Men mulig det ble foretatt en mjukvareoppgradering når bilen fikk ny Webasto og batteri?
Fast min V70II MY10 tiltar ned automatiskt när jag lägger i backen. Tror det är nytt från MY10 på V70II. Jag kan även i bilens meny välja om den bara skall tilta vänster, höger eller båda när jag lägger i backen. Så fort jag lägger i ettan igen så går de upp yill normalläge. Jag behöver alltså inte trycka på någon knapp.

Min MY08 gjorde det inte utan då var jag tvungen att trycka ned backspegelknapparna samtidigt. Men ett tips om de inte gör det automatiskt är att lagra dem i det nedre läget i stolens tredje minnesknapp. Så gjorde jag på min förra bil. När jag backade tryckte jag bara in tredje minnesknappen och båda speglar vinklades. Funkade ändå OK.
av Amli
Emiljonsson7 skrev:Fast min V70II MY10 tiltar ned automatiskt när jag lägger i backen. Tror det är nytt från MY10 på V70II. Jag kan även i bilens meny välja om den bara skall tilta vänster, höger eller båda när jag lägger i backen. Så fort jag lägger i ettan igen så går de upp yill normalläge. Jag behöver alltså inte trycka på någon knapp.
Bra att dom i så fall inför val! Mer sånt! :-)-)
Emiljonsson7 skrev:Fast min V70II MY10 tiltar ned automatiskt när jag lägger i backen. Tror det är nytt från MY10 på V70II. Jag kan även i bilens meny välja om den bara skall tilta vänster, höger eller båda när jag lägger i backen. Så fort jag lägger i ettan igen så går de upp yill normalläge. Jag behöver alltså inte trycka på någon knapp.

Min MY08 gjorde det inte utan då var jag tvungen att trycka ned backspegelknapparna samtidigt. Men ett tips om de inte gör det automatiskt är att lagra dem i det nedre läget i stolens tredje minnesknapp. Så gjorde jag på min förra bil. När jag backade tryckte jag bara in tredje minnesknappen och båda speglar vinklades. Funkade ändå OK.

Det virker jo konstigt. Jeg hadde service förra dagen på min MY10 V70II. Jeg frågade om just denna funksjon, men verkstaden(bilia Hamar) sa at det inte fanns nogon uppdattering for denna funksjon. Det fungerar kun när jeg legger i back'n og trykker R eller L.
jonnerns skrev:
Det virker jo konstigt. Jeg hadde service förra dagen på min MY10 V70II. Jeg frågade om just denna funksjon, men verkstaden(bilia Hamar) sa at det inte fanns nogon uppdattering for denna funksjon. Det fungerar kun när jeg legger i back'n og trykker R eller L.
Min byggdes vecka 48 om jag inte minns fel. Det gick in ett ändringstillfälle vecka 46. Kanske är det det som är skillnaden?

Kolla om du har funktionen i bilens meny. Du hittar den under bilinställningar.

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]