Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
När jag beställde min V70 06 för fyra år sedan var leveranstiden sex veckor, vid den tidpunkten var det högtryck på marknaden, jag tyckte då att sex veckor va helt ok, men nu är det inte högtryck precis men det tar fortfarande sex till åtta veckor, rimligtvis borde det ju ta mindre tid nu, men visst sparkar man allt folk kan det inte gå fortare precis. Man har läst om Xc60 köpare som får vänta månader på sin bil. Under den tiden hinner man ju ångra sig flera gånger om. Men nu börjar det närma sig. Bilen har kommit till handlaren nu, kikade på den idag :D man e som barn på nytt :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Gurra82 skrev:När jag beställde min V70 06 för fyra år sedan var leveranstiden sex veckor, vid den tidpunkten var det högtryck på marknaden, jag tyckte då att sex veckor va helt ok, men nu är det inte högtryck precis men det tar fortfarande sex till åtta veckor, rimligtvis borde det ju ta mindre tid nu, men visst sparkar man allt folk kan det inte gå fortare precis. Man har läst om Xc60 köpare som får vänta månader på sin bil. Under den tiden hinner man ju ångra sig flera gånger om. Men nu börjar det närma sig. Bilen har kommit till handlaren nu, kikade på den idag :D man e som barn på nytt :D
Jag känner igen det där, man vill helst ha bilen i går. Jag köpte ju en kampanjbil, men jag var i alla fall och tittade på den hos handlaren tre gånger under de 4 dagar det tog innan de monterat det jag beställde till.
Användarvisningsbild
av oilburner
De va veldigt til snabbleverans i sverige. jag bestalde min xc60 i slutet av Nov och lovad leverans ar inte før i mitten på mars???
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
oilburner skrev:De va veldigt til snabbleverans i sverige. jag bestalde min xc60 i slutet av Nov och lovad leverans ar inte før i mitten på mars???

Beställde en XC60 R-design i oktober med lev i slutet på mars/början av april.
av s6025t
XC90_Executive skrev:
oilburner skrev:De va veldigt til snabbleverans i sverige. jag bestalde min xc60 i slutet av Nov och lovad leverans ar inte før i mitten på mars???

Beställde en XC60 R-design i oktober med lev i slutet på mars/början av april.
Det betyder väl att snart så borde det gå o beställa MY11 av XC60 för vecka 20 (mitten av maj) så brukar det ju bli en del ändringar....
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
s6025t skrev:Det betyder väl att snart så borde det gå o beställa MY11 av XC60 för vecka 20 (mitten av maj) så brukar det ju bli en del ändringar....

Förmodligen blir det lite förskjutet. Så MY11 är nog inte fören efter semestern i augusti/september nån gång.

Första gången jag skriver på foru[…]

Tack för svar. Det är inga jättesto[…]

Hittade faktiskt en workaround på nätet[…]

Du kan ta bort värmaren men måste d&ari[…]