Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larsbergman
Hej! Fick offert på xc60 r design idag.
Bruttopris 526.000 kr offererat pris 485.000 kr
dvs 7.7% rabatt, vad anser ni om det?
av Amli
Köper du bilen privat? Vad mer för utrustning ingår i det priset? Rent spontant känns det som det borde gå att göra mer på priset på en sådan dyr XC60.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Eftersom det är en väldigt populär modell kanske det blir svårare att få bra rabatter om man inte har avtal. Plus att det finns många paket och dom får man väldigt lite eller ingen rabatt alls på.
av Tobbev
Vad skulle du få för leveransdatum på den? Det sägs ju att de inte hinner med att bygga XC60 så det räcker nere i Belgien. Jag har hört leveransdatum april/maj om man beställer nu...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Då har du många veckor att trappa ned prestandabegäret som S80 V8an ger och anpassa dig till diesel livet så du inte drabbas av svår prestanda abstinens i och med bytet.

Eller du kanske behåller V8an också.....
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Jag gasar så mycket jag kan så länge! 8)

Hoppas att dom där 20 extra polestarhästarna hjälper till lite iallafall! :wink:
Frågan är nog ändå om det är en märkbar skillnad med dessa extra 20 hk , de som graderar upp 2,4 d från 175hk till 225hk där måste skillnaden vara påtaglig oavsätt var motorn finns i för bilmodell.
av larsbergman
Hej igen !
Bilen är ett företagsköp, har köpt 6 bilar av samma säljare under 8 år. Han lämnar 9,6 % på bilen, automatlåda och panoramaglastak, på övrig utrustning lämnas ingen rabatt .Prel lev slutet Februari
Spec:
Svart metallic
automat
r design
panorama
herrg v pkt 2
driversupport
teknik pkt
alu 20 tum
el inf backspegel
tidur
bluetooth hf