Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvop1800
Hei.
Jeg lurte på om noen her har erfaring med "Diesel Fuel Conditioner" fra Forté (eller tilsvarende)? Jeg har ikke mye erfaring med diesel fra tidligere, men ble advart mot at "småkjøring" (dvs kjøring som opphører før motoren når driftstemperatur) kan være direkte skadelig for motorer med DPF. Dette begrunnes visstnok med at det vil være sotavleiringer i motoren (pga dårligere forbrenning grunnet lav driftstemperatur) som gjør at motorens levetid begrenses sterkt(?).

Dersom en slik "contditioner" er å anbefale, hvordan står det seg ift garanti? Produktet fra Forté var visstnok EN 590-kompatibelt (skulle være en EU-standard for diesel), hvilket gjorde at Volvo (....og andre bilprodusenter) ikke kunne begrense garantien? Selve produktet (Diesel Fuel Condtioner) skulle fungere som et renser, og gjorde motoren i stand til å forbrenne renere. Prisen var ca. NOK 300,- for én behandling, og det holdt med én behandling i løpet av året. Prismessig er det vel ingenting å lure på (om det fungerer), men om det påvirker garantien er en annen sak.

Noen synspunkter?

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]