Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snoddasD5
Hur många har haft problem att xenonen lagt av eller blivit onormalt fort dåliga dom ska ju ha en livslängd på 3000tim
Användarvisningsbild
av VolvoB20
snoddasD5 skrev:Hur många har haft problem att xenonen lagt av eller blivit onormalt fort dåliga dom ska ju ha en livslängd på 3000tim
Mina höll 5000 mil, det tar ju 1000 timmar att köra om man kör i 50 km/h

Xenonlampor kostar runt en krona / mil har jag märkt att köra med i nypris + lampbyten
Användarvisningsbild
av Variosboy
3000 timmar förutsätter väl i princip kontinuerlig drift under "normala" utetemperaturförhållanden.

Efterssom vi kör så olika långa sträckor och med alla andra variabler så som temp osv så är det svårt att säga någon egentlig riktlinje när det gäller hållbarheten. Själv tycker jag att de i min V70II har hållt bättre än i min förra V70N och min V40:i som jag hade för ett antal år sen.. Har kört ca 2500 mil hittils och har ännu (peppar peppar) inte behövt byta någon lampa alls.. Kör mestadels korta sträckor, väldigt sällan mer än en mil åt gången..
Användarvisningsbild
av Bothner
Min bilia sa att det var garanti på Xenonen! Tror det var 2 år. Men jag hade kört för många timmar.
Användarvisningsbild
av oilburner
Min bil var øver 2 år då den ena lampan tog slut. Gikk på nybils garantin som er 3 år i Norge. Fast det va hos VAG och inte Volvo. I annat fall så skulle det ha kommit på NOK 2800 før lampa och arbete.
Skumt fel b230ft

Ja en trasig insugspackning ger dom symtomen, men […]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]