Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av micke011
Såg just att Rejmes Linköping saluför en vagn som väl inte ens finns i Volvos utbud..2,5F. Är det en unik "once-in-a-lifetime" på samma sätt som några gamla felaktiga frimärken, så att man borde sälja bilen, panta burkarna, ta ut lån på huset och smita över till Linköping och slå till?? Kanske blir den värd 50% av nybilspriset efter 3 år (obs! ironi!)!

Alla tvivlare (och även ni som inte har en aning om vad jag svamlar om), skåden då detta! Volvo V70 2,5F!
Bild
av erc
Lustigt. De har en bil med emblemet 2.5F - och en drös med 2.5FT...

Samlarvärdet på kärran med det udda emblemet blir nog begränsat. Vad kul det hade varit att upptäcka att effekt eller något annat skilde sig från FT. Men - enligt Transportstyrelsen rör det sig om helt ordinär 231-hästare.

Kan den på någon annan marknad kallas för just 2,5F? Tycker emblemet ser ut att ha ett lite större typsnitt än FT-versionerna...
av erc
~Kalle~ skrev:Hur kan du kolla upp bilen på transportstyrelsen då det inte finns något reg-nr? :???:

/Kalle
Magi. :)

Registreringsnumret finns angivet på bytbil.com
Användarvisningsbild
av SvenB
Funk skrev:Dessutom skall det väl inte vara DRIVe dekal på den heller...

/Thomas
Jo fr.o.m. My 10 har alla miljöklassade Volvo-bilar DRIVe märke, även min.

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]