Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Hej.

Efter har fått nej till att beställa en XC 60 R-design pga chefen inte gokänner någon form av sportpaket, så tvingas jag tänka om och beställa summum istället.
Dock skulle vilja ha en åsikt om någon har sett klädseln beige/espresso i kombination med svart lack?
Funkar det?

Det jag kommer sakna mest är nedlackning därför måste det bli en svart bil nu.

Någon som av volvohandlaren beställt en nedlackad bil?? och pris i så fall??

Hade kunna tänkt mig en vit i så fall.
av XCThord
Jag åkte i en svart metallic med beige/espresso - funkade finfint enligt mig!
Annars kan du ju alltid välja svart med de där gula inläggen istället.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Får du välja till skidplate fram/bak och side scuff plates? En solid vit XC60 summum med dom tre exteriörtillbehören blir skitsnyggt! Plus beige/brun inredning och nordic light oak!

Tog en bild på den inredningen i en bil jag körde i somras.
Bild
av Petzzon
XC90_Executive skrev:Får du välja till skidplate fram/bak och side scuff plates? En solid vit XC60 summum med dom tre exteriörtillbehören blir skitsnyggt! Plus beige/brun inredning och nordic light oak!

Tog en bild på den inredningen i en bil jag körde i somras.
Bild
Japp på ren trots kommer jag välja till detta.
Vart lite inne på att ta en vit som du säger men stör mig lite att den inte är nedlackad, men man kanske inte tänker på det på samma sätt när man får dit skiplate samt side scuff plates.
Svart eller vit det är frågan.
av Halvmas
Petzzon skrev:
Japp på ren trots kommer jag välja till detta.
Vart lite inne på att ta en vit som du säger men stör mig lite att den inte är nedlackad, men man kanske inte tänker på det på samma sätt när man får dit skiplate samt side scuff plates.
Svart eller vit det är frågan.
Jag föll för kombinationen vitt och klädseln ovan varför jag beställde det till min. Valde även beige ratt och inte den svarta som finns på bilden. Tog dock inte side scuff eller skidplate utan la pengarna på Subwoofer och dragkrok istället. Att inte bilen är nerlackad stör jag mig inte alls på. Vitt behöver svart för att vara snyggt, annars totalt helvitt enligt mig. XC60´n gör sig väldigt bra i vitt måste jag säga, bra mycket bättre än Tiguan och Q5:an. Ska du ha side scuff plates så lär du välja till stänkskydd eftersom färgen på dem blästras bort ifall du kör mycket på grusvägar. Finns trådar om det. Lycka till med beslutet.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är det en faceliftad XC60 med tanke på lyktorna fram :shock: Eller är det halogen som ser ut så kanske?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vet inte riktigt varför dom har dragit ner färgerna. Men det står ju att den är lime grass green och den enda interören som ser ut så är G107 - Mörkgrå/Lemon Grön i mörkgrå interiör. Alltså...

Bild
+
Bild

Jag lider med dig. Jä**a typer. Hoppas att d[…]

Första året jag hade VOC kostade det 12[…]

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]