Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som vet om dessa två funktioner går att få att alltid vara på när man startar bilen? Bilen ska in på service snart och går det så skulle jag vilja att detta justeras i så fall. Någon som vet?
Det gör dom väl inte på en modern bil får man väl hoppas!
Det sitter väl överströmsskydd i dom som i alla andra elmotorstyrnignar i bilar nu för tiden, eller!? (En elmotor ökar drastiskt sin strömförbrukning om den hålls still)

Som svar på frågan kan jag väl säga som så att jag har typ kollat instruktionsboken från pärm till pärm och det har jag aldrig sett att man kan få dessa två funktioner att göra..
För några år sedan hade jag en Peugot 307 utan regnsensor men där så kom bilen ihåg att bilen hade stängts av med torkarna igång. Då gick de inte igång vid start av bilen utan man fick vicka reglaget igen. Detta för att spara torkarmotorer om torkarna frusit fast.

Jag tyckte det var smart men visst det sitter säkert en säkring för motorerna så det borde kanske funka ändå.
hansandreasson skrev:Är det någon som vet om dessa två funktioner går att få att alltid vara på när man startar bilen? Bilen ska in på service snart och går det så skulle jag vilja att detta justeras i så fall. Någon som vet?
Nej jag tror inte det. Jag har de senaste 3 åren åkt Renault (Efter 37 år med Volvo) och nu "kommit" tillbaka. Renaulten hade det så som du vill ha det, men jag fann inte så stor vits med det. Detta resulterade i att när man backade ut ur garaget slog bakrutetorkaren ett slag på den inte altid rena bakrutan.

Da det har vært, flere hundre klikk på[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]