Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Garmin 765T monterad pa detta sätt i min XC60, det kostade 4400 SEK inklusive navigator hos Bilia. Jag har dock inte exakt denna sats da den kom efter det att jag hade monterat min. Teknikern pa Bilia använde ett annat fäste (Brodit?) som skruvades i den svarta plastpanelen sen sitter själva navigatorfästet fast pa detta med en kulled. Det innebär att jag kan ta med navigatorfästet och använda i andra bilar om jag vill. Jag kan enkelt ocksa ta loss navigatorn vid de tillfällen man inte vill ha kvar den i bilen (ser att här rekommenderar de att man endast tar bort den vid uppgradering ?:-/ ) Strömkabeln och TMC delen är dragna inne i panelen, sa jag behöver en till strömkabel vid användning i andra bilar. Navigatorn gar igang när tändningen slas pa.

Jag lästa installationsanvsiningen för Volvos och de använder även en extern antenn, vilket jag inte gör och jag har aldrig haft problem med mottagningen. TMC antennen ligger som sagt inne i panelen ocksa och den fungerar ocksa fint.

Är helnöjd, fugerar perfekt och det ser väldigt snyggt ut utan lösa kablar, helt klart en känsla av fabriksmonterat. :D Fast billiagre och enklare att uppgradera...
Hade inte sett det tillbehöret innan - såg ju riktigt snyggt ut!

Om priset är rätt skulle jag definitivt övervägt en sådan montering jämfört med original RTI. (Jag har RTI i min.)

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]