Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joschua
Håller på och funderar på färg till v70 och tycker att passion red varit den absolut i särklass snyggaste färgen. Idag såg jag dock en ca v70 II ca 18 månader gammal bil i denna färg - speciellt ren var den inte heller. Den såg väldigt brandgul ut ( orange). Har det funnits någon annan röd nyans på tidigare årsmodeller av v70 II. Är den nyansen speciellt känslig för blekning måntro? Känns trist att ta en silvermetallic bil igen.
Användarvisningsbild
av henka35
Samma röda färg sedan 2007 på V70II. Ta en vit istället, är riktigt snygg på V70II..
Om du ska ta metallic så kan jag rekommendera Oystergrå som jag hade på min förra V70II. Mycket snygg färg
Användarvisningsbild
av opA
Vit eller passion red ska du ha utan tvekan.. fy fasiken vad vackert :)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Vilken onödig diskussion, om den får hålla på ett par dagar till så är snart alla de färger som en V70 kan beställas i uppräknade!
Köp den du tycker är snyggast och sköt om den, då kommer den hålla sig fin länge!
av joschua
Kan tyckas men jag bad egentligen inte om att få förslag på alternativa färger , även om det är välkommet, utan att få svar på om v70 II endast sålts i en enda solid röd nyans. och om fler än jag noterat att den ser helt grym ut på en helt ny och ren bil men inte lika trevlig på en lite mer normalsmutsig bil, jag tyckte att den hade en ganska tydlig orange ton som jag inte sett när jag varit i bilhallen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Ursäkta, jag menade inte att din fråga var dum, utan svaren om alla olika färger!
Har en röd själv och kan inte säga att det är någon som helst skillnad efter 1,5 år och 2300 mil.
Jag är ingen tvättnarkoman, utan skulle nog klassa mig som normal i min behandling av bilen.

Som svar på din fråga, Passion red finns bara i en nyans, och ingen skitig bil är väl direkt snygg, men som normalskitig bil ser den helt okey ut tycker jag! :) Sen är det ju som alltid så att färger uppfattas olika beronde på ljus, smuts och våra individuella färgseénden.

Själv skulle jag tex aldrig köpa en oystergrå som någon skrev, tycker den är jätteful och ser väldigt trist ut, och det är ju min personliga åsikt, men det är ju som sagt en annan diskussion.
av joschua
Variosboy skrev:Ursäkta, jag menade inte att din fråga var dum, utan svaren om alla olika färger!
Har en röd själv och kan inte säga att det är någon som helst skillnad efter 1,5 år och 2300 mil.
Jag är ingen tvättnarkoman, utan skulle nog klassa mig som normal i min behandling av bilen.

Som svar på din fråga, Passion red finns bara i en nyans, och ingen skitig bil är väl direkt snygg, men som normalskitig bil ser den helt okey ut tycker jag! :) Sen är det ju som alltid så att färger uppfattas olika beronde på ljus, smuts och våra individuella färgseénden.

Själv skulle jag tex aldrig köpa en oystergrå som någon skrev, tycker den är jätteful och ser väldigt trist ut, och det är ju min personliga åsikt, men det är ju som sagt en annan diskussion.
det är lungt. det låter bra att den ser just ut efter 1,5 år. får nog bli en passion red. Det kanske var någon form av företagslackad bil jag såg.

/J
D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]

Vilken mjukvara har ni?

Ja men ca 3 veckor efter release datumet (2 juni)

Fick en leverans med lite smaskens, det blir att t[…]