Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dean
Jupp. Igår när jag skulle köra iväg och handla så drog vindrutetorkarna igång på full fart. Gick inte att justera alls med spaken. Stängde av bilen tog ur nyckel men ändå gick de för full fart.
Tittade i instruktionsboken för att kunna ploicka ur säkringen så jag tillfälligt kunde lösa det men tydligen är säkringsdosan byggd på höjden också vilket innebar att jag inte utan verktyg kan komma åt säkringen.
Ringde Volvo assistans för lite vägledning och deras tips var at lossa minuskabeln från batteriet för att nollställa systemet.
Detta hjälpte dock inte.

Var tvungen att ta bilen iväg för att handla. Folk tittade lite konstigt när jag kom körande. Till slut stannade torkarna iallafall.

Någon som haft samma problem och hittat en lösning?
Volvo S80 D5 -07 är bilen det är frågan om.
du har garanti antar jag, så då löser det sig.
jag vet vad som är fel, men blir så trörtt på statestik gägare (läs skitsnackare)
system beskrivning.
om bilen tappar komunikationen med torkar enheten så går den i säkerhets läge.
då kör den intervall torkning i 5 minuter, sen kör den lägsta hastigheten i 5 min & högsta i 5 min. på så set kan du ta dig till en säger plats.
av erc
CarMan skrev:du har garanti antar jag, så då löser det sig.
jag vet vad som är fel, men blir så trörtt på statestik gägare (läs skitsnackare)
Är man statistikjägare (skitsnackare?) om man vill kolla huruvida ett problem drabbat andra med likadana bilar?
Jag kan förstår frustrationen som vissa känner som är riktiga Volvo-fans eftersom få personer skriver när de är nöjda men fler skriver om de inte är det. ;) Dock tycker jag att det finns många som gör bra reklam för Volvo här.

Jag har både goda och bra sidor att skriva om Volvo men sammantaget för mig är det en bra upplevelse för alla utom min plånbok, kanske ;)

En bil är aldrig bättre än servicen runt om och detta forumet fungerar som en del av servicen även om den inte är sanktionerad av Volvo. Det verkar dock vara en del volvomekaniker här som ger mycket bra svar! Tack för det... Det var lite OFF TOPIC men jag kunde inte låta bli...
erc skrev:
CarMan skrev:du har garanti antar jag, så då löser det sig.
Är man statistikjägare (skitsnackare?) om man vill kolla huruvida ett problem drabbat andra med likadana bilar?

Ja det är man.

en normal mäniska vill ha bien hel & frågar vad som kan vara fel, så man kan laga bilen själv eller med hjälp av någon.

att bara fråga om fler varit med om samma sak leder en inte till att lösa sitt probelm, så vad ha man för nytta av informationen?

jag vet fortfarande vad som är fel på bilen, men trådskaparen har inte bett att få hjälp med detta än!
Någon som haft samma problem och hittat en lösning?
Man skulle kunna tolka ovanstående mening som att trådskaparen är intresserad av att lösa sitt problem, men han kanske bara är ute efter att föra statistik, vilket också är ett mycket underskattat nöje.......
Användarvisningsbild
av Dean
Okej.
Trodde i min enfald att min fråga "Någon som haft samma problem och hittat en lösning?" skulle uppfattas som en fråga om hjälp och inte som något sätt att jaga procent på hur många som kan ha detta felet.
Jag har inte så mycket forumvana så jag har väl inte skaffat rätta jargongen än. :(
Hursomhelst så fungerade inte vindrutetorkarna alls till på väg till jobbet idag. (och här tänker jag inte ens ställa någon fråga utan jag får ta svängen förbi verkstaden imorgon och se om jag kan få hjälp där)
du har väll garanti på bilen?
det är helt normalt att trokarna inte går, nödprogramet stängar ju av torkarna när den kört alla momenten.

du har fel på larmsirenen, bara att byte den så funkar allt.
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]