Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag undrar hur Volvo V70II 2,5FT:s slutrör ser ut. Har för mig att det bara är två rörkrökar som dessutom slutar precis i nederkant av stötfångaren? Tacksam för info från er som vet. Hade varit snyggt med kromade slutrör men tror inte att det är det. Kanske skiljer det på Momentum & summum? Men om inte - är det isf någon som provat att montera kromade slutrör på V70II 2,5FT? Hur ser det ut? Var har ni isf köpt dem?
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tackar!

Ja, dyrt lär det bli isf. Men hade mer tänkt på lösa slutrör att skruva på. Fanns ju kromade slutrör på gamla V70N t.ex. Nackdelen med Nya 2,5FT är att man inte ens ser de dubbla rören då de slutar precis ovanför stötfångarens nederdel. Himla synd när de ändå vald dubbla slutrör...... undra varför? Prestandamässigt tror jag inte det gör ett smack förutom att det adderar vikt med dubbla ljuddämpare...

Men det kanske ser för jäkla illa ut om man skruvar på lösa slutrör? Vill att de skall smälta in i designen på ett snyggt sätt. Tyvärr verkar rören sluta i en krök så vet inte ens om det går att skruva på.Misstänker att det är svårt att få till snyggt. Vill inte att det skall se ut som i länken nedan....

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Sådär!

Nu har jag löst det på ett billigare sätt. Snubblade på billiga slutrör på Biltema som passade helt utan modifieringar eller åverkan. Det fanns tom en liten utfasning i stötfångaren som gjorde att de passade perfekt. Skallrar eller ligger emot gör de inte heller. Original syns inte slutrören överhuvudtaget då de slutar strax ovanför stötfångarens nederkant. Kostnad för 2st = 180 kr. Så jag tänkte - det är så jäkla billigt så varför inte testa? Om det ser för taskigt ut så går det alltid att montera ett av dem på fruns bil......

Men det är Inte lika snyggt som R-design, inte Volvo Original men funkar ändå....eller....?... Åsikter mottages tacksamt! Även från er som tycker det ser för jäkla illa ut. Har inte bestämt mig ännu om de skall vara kvar eller ej.

Bild

Bild

Bild
av pumpnasare
Om du vrider rören 180 grader ser det mera rakt ut bakifån.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ser helt ok ut! Men på den första bilden ser det ut som om du har "bockat" plasten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]