Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DavSan
Hej!

Ny på forumet och första inlägget lyder:

Jag har en svartmetallic V70II -08 2.5T momentum, men tycker att de kromade listerna
runt rutorna på summumpaketet är toksnyggt.
Någon som vet om det går att köpa och byta själv? Eventuellt om firma kan göra det?

Ingen som förresten har en svart V70 med ocean race listen över dimljuset? Bild?

Tacksam för Svar! :)
av dimster
Hej!

Är också intresserad av dessa lister MEN jag är rädd för att de kommer att vara TOKDYRA att köpa och svåra och montera.
Jag frågade efter kromlisterna som sitter runt de övre luftutblåsen i kupén. Finns en på höger och en på vänster sida av bilen (dom rektangulära som är ovanför dom vanliga luftutblåsen). Vi snackar 10x1.5cm och bilia skulle ha strax över 500.- för dessa.... PER SIDA! Så 1000.- för att bara få en kromlist runt luftutblås? nej tack...
av DavSan
Det låter ju otroligt dyrt för en sådan liten detalj. Kanske skall börja tillverka
volvostylingkopior och sälja till halva priset :) Lär ju ändå gå med massa vinst.
Användarvisningsbild
av Guligan
Vi som redan har Summum med kromlister tycker inte du ska åka snålskjuts... :twisted:
(sorry, kunde inte låta bli...) 8)
av JHg
Guligan skrev:Vi som redan har Summum med kromlister tycker inte du ska åka snålskjuts... :twisted:
I second that! :mrgreen:
av DavSan
Jasså det är så det ligger till Guligan...
Då ursäktar jag mig och skall lägga ner den tanken.
Vi ses väl på Borås arena den 1/11 om du sitter nära bortasektionen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Guligan skrev:Vi som redan har Summum med kromlister tycker inte du ska åka snålskjuts... :twisted:
Det som är så jävla trist är att alla som idag beställer en momentum får kromlister, så kromlister som ett atribut för summum är ju väck! Puckat av volvo!
av Linqid
Variosboy skrev:
Det som är så jävla trist är att alla som idag beställer en momentum får kromlister, så kromlister som ett atribut för summum är ju väck! Puckat av volvo!
Summum är ju dock fortfarande ensamt om kromade takräcken. Tycker det var ett smart drag av Volvo. Kinetic, svart plast rakt av, Momentum ger dig krom runt rutorna och Summum ger dig utöver rutorna även kromade räcken. Känns som en naturlig 'stege'..
Användarvisningsbild
av Guligan
DavSan skrev:Jasså det är så det ligger till Guligan...
Då ursäktar jag mig och skall lägga ner den tanken.
Vi ses väl på Borås arena den 1/11 om du sitter nära bortasektionen.
Haha, ja då får vi nog ha kikaren med för jag lär stå på andra kortsidan... 8)

Da det har vært, flere hundre klikk på[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]