Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schytten
Hej,

Har ni haft problem med att laret utlöses titt som tätt på XC60 D5 MY10, inte att sirenen går igång utan bara blinkers? Sen ser man indication att larmet har gått i statuspanelen i framrutan.

/ S
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej!

Detta är ett långskott men jag har haft två nya V70 i rad med problem med larm som löser ut i tid och otid (givetvis utan inbrott eller åverkan:-). Första gången var det en klämd kabel. Tog evigheter för dem på verkstaden att hitta då de fick riva loss panelerna m.m. innan de hittade den klämda kabeln. Gick på garantin men ändå jäkla jobbigt. Satte igång mitt i natten etc.

Även med den andra nya V70:n har jag haft problem med larmet. Denna gång är det kupévärmaren (Volvo original) där värmeflödet gör att givaren som sitter i taket ger utslag då den tror att det är någon som rör sig i bilen. Hos Volvoförsäljaren sade de att detta är vanligt och att jag skulle vända fläkutblåset bort från givaren i taket men det fungerade inte. Då rådde de mig i stället att använda funktionen reducerat skydd vilket känns sådär när man beställt en bil för 360 kkr......men....Det var iaf det som gjorde det.

Nu är jag medveten om att du inte har en V70 men kan det vara något liknande, d.v.s. du kanske råkat ut för samma som jag men p.g.a. att dieselvärmaren genererar värme som drar igång larmet? Ett enkelt sätt att testa detta är att ställa in "reducerat skydd" innan du kliver ur bilen och larmar på. Du kan ställa in det i bilens diaplaymeny. Då kan du iaf skilja på om det är yttre eller inre "åverkan" som startar larmet.

Ett långskott som sagt och vet inte om du har dieselvärmaren men kanske?
Användarvisningsbild
av CarMan
GARANTI (ett enkelt & biligt sätt att laga bilen på)
Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H&a[…]