Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Skulle montera mina nya fina Michelin dubbdäck inför höstlovet w44. Däcken är rotationsbestämda. Jag har fått tre stycken höger. Ska ringa Bilia på måndag.

Nåväl tre hjul är monterade med originaldomkraftens hjälp. Var har man hittat den ynkliga saken? Kommer den från Ford Fiesta sent 70-tal måntro? Storlek och utförande talar i a f för det... Litem vek ock besärlig att hissa med ett vred i form av en strumpsticka till pinne som man stukat på plats. Det går bara att vrida 1/2-varv åt gången. Fruktansvärt ineffektiv anordning. Den vill jag aldrig använda mera!

Någon som kan ge en bra beskrivning, helst en skiss/ bild, var man kan sätta garagedomkraften till våren?

Det ska finnas en balk där fram, under motorn. Det är inte beskrivet med bild i instruktionsboken och är svårt att se innan man kommit under bilen. Det sitter en stor plastplatta som täcker undersidan av motorrummet. Bakom den finns något i svart metall som kan vara en balk. Är det där man kan lyfta, eller är det någon typ av oljetråg???

Baktill - tör man sätta domkraften under tvärbalken mitt under bilen? Den sitter lägligt placerad men den inte så imponerande ut att jag utan vidare törs lyfta där.
Senast redigerad av 1 P1800, redigerad totalt 0 gånger.
kave skrev:Lägg en rejäl brädbit på domkraften så kan du placera den längs hela tröskeln.
Hej, '
Menar du innanför den nerstickande kanten som täcks av plastkulissen på tröskeln?, det blir väl på golvplåten i så fall, eller?

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H&a[…]

Hann äntligen att montera tillbaka locket av […]