Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej alidhojd!

Allt går men tror det är mycket jobb. Tror tom att gånggärnen skiljer från den vanliga luckan. De ser iaf väldigt kraftiga ut på min lucka som har el-hydrauliken. Misstänker att kablage m.m. inte är framdraget i förväg heller. Dessutom har den automatiska luckan en klämlist i nederkant som enligt mig är absolut nödvändig. Dels för att barn och andra inte skall klämma sig men också som skydd då du lagt in saker i bagaget som "sticker ut" av misstag. Har hänt mig ett flertal gånger och då känner klämlisten detta och skickar upp luckan igen. Annars kan du ha sönder både lucka och elmotorn till luckan. Men som sagt - allt går men tror det är mycket arbete. Vet iaf inte någon som eftermonterat detta. Hoppas ändå du hittar en lösning.
av alidhojd
Var och hämtade en 2.0D momentum 2008 igår men den hade tyvärr inte herrgårdsvagnspaketet(tror jag det heter). Tycker det är ett brilljant tillval med el luckan men det är nog som du säger att det är för mycket jobb. vore kul att veta vad som är i "kittet".

mvh

nils
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej igen!

Herrgårdsvagnapaketet har: Den elhydrauliska luckan (tre sätt att öppna: fjärrkontrollen, knapp på instrumentbrädan eller handtaget på luckan), Tonade rutor bak (3-5 st beroende på paket), 12-voltsuttag i lastrummet samt laminerade rutor om jag nu kommit ihåg allt :-)

Bästa funktionen med luckan är om du kommer med kassar i handen och det regnar ute. Du vill inte ställa dem på backen i regnet utan trycker upp luckan medan du går mot bilen. Kanon! Även laminerade rutor är bra. Finns många trådar om detta i detta forum men personligen är jag helnöjd. Lägre ljudnivå och större säkerhet.

P.s. Vet flera Volvoägare av V70 II som inte vet om funktionen i fjärren om man håller inne öppningsknappen i mer än tre-fem sekunder så öppnar den alla rutor helt i bilen. Samma sak för att stänga. Bra varma dagar om du kommer på håll och vill få ut varmluften. Hör inte till denna tråd men passade på att nämna det.
av Summum
alidhojd skrev:det är inte så lätt att få alla tillval när man köper begagnat och vill ha en vit v70 2.0D momentum alt summum, urvalet var inte direkt enormt...
Det jag funderade på är att många verkar köpa första bästa bil och sen börjar att modifiera med alla möjliga saker. Själv så letade jag i över ett år innan jag hittade rätt bil med den utrustningen jag ville ha, fast det är klart alla kan nog inte vänta lika lång tid.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Håller på å undersöker den saken själv, och komponenterna tänker jag köpa på skroten.. Finns hur många krockade V70II som helst på skrotarna så det lär inte vara några bekymmer att få tag på grejerna som behövs.
Vad det gäller gångjärnen så är de likadana, det har jag sett på polarens bil när vi haft dom bredvid varandra.

Ska låna hans bil någon dag och undersöka lite mer..
av Lövet
Emiljonsson7 skrev: Bästa funktionen med luckan är om du kommer med kassar i handen och det regnar ute. Du vill inte ställa dem på backen i regnet utan trycker upp luckan medan du går mot bilen. Kanon!
Såvida du inte trycker på knappen med tänderna så måste du ju ändå släppa kassarna? :wink:

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]