Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
Har beställt en XC70 i förra veckan. Hur och när får jag möjligheten att kolla leveransbesked från fabriken?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det beställs 11000 Volvo varje år, man ingen klistra svaret så vi slipper 11.000 trådar om leverans :D
Användarvisningsbild
av gages
Jag kanske ska förtydliga min fråga.
Jag läste i någon tråd:
swemax skrev:Detta är så skumt :roll:

I morse när jag kollade stod den i definitivt planerad, kl 16:30 hade den hamnat i nu byggs din volvo och nu (18:45) när jag kollar står det din bil är färdigbyggd :D

Hur snabba är dom på Torslanda ????
Är det återförsäljaren som meddelar när man kan börja kolla beställningens status?
av swemax
Om du tittar högst upp till höger på ditt köpekontrakt/bilorder så finns det ett "avslutsnummer"

Detta knappar du in på denna sida https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... n.asp#info
Användarvisningsbild
av AndersP
swemax skrev:Om du tittar högst upp till höger på ditt köpekontrakt/bilorder så finns det ett "avslutsnummer"

Detta knappar du in på denna sida https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... n.asp#info
Det är verkligen kanon men alla hjälpsamma forumbesökare.
Men det är märkligt att många säljare inte informerar om detta.
Min säljare på UM Akalla sa ingenting om det.
Att det övertaget fanns denna service hittade jag här på JagRullar. RESPEKT till ALLA hjälpsamma här :-)-)
av swemax
Ingen orsak

Har själv fått hjälp när jag undrat så jag tycker att det är det minsta man kan göra om man vet svaret.
Användarvisningsbild
av Falk
AndersP skrev: Min säljare på UM Akalla sa ingenting om det....
Det var nog en miss.
Jag beställde bil hos samma ÅF för några veckor sedan och "min säljare" var noga med att påpeka att man kan logga på och följa hur bilprocessen fortskrider...
Användarvisningsbild
av gages
Jag testade idag - nada. Hur länge får man vänta efter köpet för att kundordern ska registreras så att den dyker upp på sidan?
av Reneras
Min säljare hade ingen aning om att man kunde kolla statusen på nätet, tror han är rädd att kunderna skall jaga livet ur honom när de har koll på leveransen. Jag hade koll, han fick en vecka på sig att leverera när den hade anlänt till honom...hehe :lol:
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]