- tor 08 okt 2009, 10:27
#328682
Hej...
Igår fick jag hämta min bil från anläggningen i Haga Norra. Bilia är det för de som inte förstår. deras belysning vid nybilsleveransen är SKIT, och jag är ta mig fan 100% på att de har det så med flit, så folk inte ska upptäcka deras leveranser med stora eller mindre repor på nya bilar. tog ett snabbt varv runt bilen, frågade säljaren om allt var ok, fick ett "JA SJÄLVKLART!" till svar. Betalade min bil. Körde ut, åkte 1mil, stannade till, tog ett beundrande varv runt min bil i lugn o ro. Hittade 3-4 små fläckar på skinnet invändigt, en fläck precis ovanför stereon. Skit samma tänkte jag, det är bara o torka bort. Sedan så tog jag ett yttre varv igen, och gissa vad jag upptäcker, en REPA PÅ C:A 5CM på ovanför bakdäcket på vänster sida. snacka om irritations moment. Åker in tillbaka till säljaren, undrar vad fan det där är, ojjjjj hopppsannnnn blir ett svar, han tar bilen, vi fixar det på en kick säger han, åker ner till deras lackverkstad, får dem att polera bilen, kommer tillbaka med ett leende och säger "sånt kan hända, beklagligt, men nu är det fixat!" Jag tittar, är repan borta'? Näh! den är lite dold men lik förbannat så finns den där. Hur kan en männinska säga: "ja, sorry den är borta..." När den likförbannat är där. Antingen är han blind/dum/vet inge skit, eller så är det en idiot förklaring gentemot mig. Att jag skulle köpa det. det fanns även en hel del mindre repor vid framskärmen, och på spegelkåporna.
Han ber mig åka till en extern lackverkstad, då de är visst bilia's problemlösare. Åker dit direkt, de tar en titt, fixar det på 2min. Nu är repan borta. säljaren lovar mig även rabatt för besväret för en lackskydds behandling hos dem. Han har då inte ringt mig än. (tar nog tid och ringa ett samtal, han hade ju bara halva dagen på sig igår)
Jag är så himla trött på deras besservisser prat, och trött på deras nonchalans och respektlöshet mot mig! (jag ska då inte generalisera)
Helt ärligt talat så skiter jag i deras goodwill (om de nu har ngt sådant) försök med att ordna "en rabatt!" på nåt lackskyddsbehandling. Tänker INTE ringa tillbaka och fråga efter rabatten. Men vill gärna uppmuntra alla och då menar jag verkligen ALLA som köper bilar av just BILIA I HAGA NORRA, att titta och undersöka ordentligt innan man betalar/hämtar sin bil.
Bilen är som en dröm. (hade varit betydligt roligare och åka runt o inte tänka på rep fanskapet vid leverans!)
Super nöjd med volvo bilar, kommer definitivt att behålla denna i många många år.
Ha det bra. :)
Igår fick jag hämta min bil från anläggningen i Haga Norra. Bilia är det för de som inte förstår. deras belysning vid nybilsleveransen är SKIT, och jag är ta mig fan 100% på att de har det så med flit, så folk inte ska upptäcka deras leveranser med stora eller mindre repor på nya bilar. tog ett snabbt varv runt bilen, frågade säljaren om allt var ok, fick ett "JA SJÄLVKLART!" till svar. Betalade min bil. Körde ut, åkte 1mil, stannade till, tog ett beundrande varv runt min bil i lugn o ro. Hittade 3-4 små fläckar på skinnet invändigt, en fläck precis ovanför stereon. Skit samma tänkte jag, det är bara o torka bort. Sedan så tog jag ett yttre varv igen, och gissa vad jag upptäcker, en REPA PÅ C:A 5CM på ovanför bakdäcket på vänster sida. snacka om irritations moment. Åker in tillbaka till säljaren, undrar vad fan det där är, ojjjjj hopppsannnnn blir ett svar, han tar bilen, vi fixar det på en kick säger han, åker ner till deras lackverkstad, får dem att polera bilen, kommer tillbaka med ett leende och säger "sånt kan hända, beklagligt, men nu är det fixat!" Jag tittar, är repan borta'? Näh! den är lite dold men lik förbannat så finns den där. Hur kan en männinska säga: "ja, sorry den är borta..." När den likförbannat är där. Antingen är han blind/dum/vet inge skit, eller så är det en idiot förklaring gentemot mig. Att jag skulle köpa det. det fanns även en hel del mindre repor vid framskärmen, och på spegelkåporna.
Han ber mig åka till en extern lackverkstad, då de är visst bilia's problemlösare. Åker dit direkt, de tar en titt, fixar det på 2min. Nu är repan borta. säljaren lovar mig även rabatt för besväret för en lackskydds behandling hos dem. Han har då inte ringt mig än. (tar nog tid och ringa ett samtal, han hade ju bara halva dagen på sig igår)
Jag är så himla trött på deras besservisser prat, och trött på deras nonchalans och respektlöshet mot mig! (jag ska då inte generalisera)
Helt ärligt talat så skiter jag i deras goodwill (om de nu har ngt sådant) försök med att ordna "en rabatt!" på nåt lackskyddsbehandling. Tänker INTE ringa tillbaka och fråga efter rabatten. Men vill gärna uppmuntra alla och då menar jag verkligen ALLA som köper bilar av just BILIA I HAGA NORRA, att titta och undersöka ordentligt innan man betalar/hämtar sin bil.
Bilen är som en dröm. (hade varit betydligt roligare och åka runt o inte tänka på rep fanskapet vid leverans!)
Super nöjd med volvo bilar, kommer definitivt att behålla denna i många många år.
Ha det bra. :)
318ti -04-, S40i 170hkr -04-, V70 2.4T -00-, V70 2.5T -04-, Santa Fe 2.7 -06-, V70 II 2.5T -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-