Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
#328682
Hej...

Igår fick jag hämta min bil från anläggningen i Haga Norra. Bilia är det för de som inte förstår. deras belysning vid nybilsleveransen är SKIT, och jag är ta mig fan 100% på att de har det så med flit, så folk inte ska upptäcka deras leveranser med stora eller mindre repor på nya bilar. tog ett snabbt varv runt bilen, frågade säljaren om allt var ok, fick ett "JA SJÄLVKLART!" till svar. Betalade min bil. Körde ut, åkte 1mil, stannade till, tog ett beundrande varv runt min bil i lugn o ro. Hittade 3-4 små fläckar på skinnet invändigt, en fläck precis ovanför stereon. Skit samma tänkte jag, det är bara o torka bort. Sedan så tog jag ett yttre varv igen, och gissa vad jag upptäcker, en REPA PÅ C:A 5CM på ovanför bakdäcket på vänster sida. snacka om irritations moment. Åker in tillbaka till säljaren, undrar vad fan det där är, ojjjjj hopppsannnnn blir ett svar, han tar bilen, vi fixar det på en kick säger han, åker ner till deras lackverkstad, får dem att polera bilen, kommer tillbaka med ett leende och säger "sånt kan hända, beklagligt, men nu är det fixat!" Jag tittar, är repan borta'? Näh! den är lite dold men lik förbannat så finns den där. Hur kan en männinska säga: "ja, sorry den är borta..." När den likförbannat är där. Antingen är han blind/dum/vet inge skit, eller så är det en idiot förklaring gentemot mig. Att jag skulle köpa det. det fanns även en hel del mindre repor vid framskärmen, och på spegelkåporna.

Han ber mig åka till en extern lackverkstad, då de är visst bilia's problemlösare. Åker dit direkt, de tar en titt, fixar det på 2min. Nu är repan borta. säljaren lovar mig även rabatt för besväret för en lackskydds behandling hos dem. Han har då inte ringt mig än. (tar nog tid och ringa ett samtal, han hade ju bara halva dagen på sig igår)

Jag är så himla trött på deras besservisser prat, och trött på deras nonchalans och respektlöshet mot mig! (jag ska då inte generalisera)

Helt ärligt talat så skiter jag i deras goodwill (om de nu har ngt sådant) försök med att ordna "en rabatt!" på nåt lackskyddsbehandling. Tänker INTE ringa tillbaka och fråga efter rabatten. Men vill gärna uppmuntra alla och då menar jag verkligen ALLA som köper bilar av just BILIA I HAGA NORRA, att titta och undersöka ordentligt innan man betalar/hämtar sin bil.

Bilen är som en dröm. (hade varit betydligt roligare och åka runt o inte tänka på rep fanskapet vid leverans!)
Super nöjd med volvo bilar, kommer definitivt att behålla denna i många många år.

Ha det bra. :)
av Bitez
#328692
Det där med felfri kan man ju fet glömma hos bilia. Lackverstaden jag fick hjälp av nämnde att de rekondar nya bilar åt bmw i solna. Han sa att de var super petiga med sina nybilslveranser, det ska verkligen vara i tipptopp!

det är väl mer än man kan säga bilia då, fan missa en repa, / orsaka en repa på 5cm och låssas som om den inte existerar är ju skandal. de kunde tala om för mig "skit också nu blev det så här.. men vi ska åtgärda..." Då minnsan hade jag nog aldrig ens tänkt tanken med detta inlägg. Näää.. vad gör dem, först lossas de som om det inte finns, sedan så kan de inte åtgärna, MEN säger att det är åtgärdat....

suck!
Användarvisningsbild
av Brainy
#328693
Hej.

Grattis till nya bilen, roligt att du är nöjd med den förutom dessa fadäser!

Tråkigt med sådant folk, fördelen är att du nu vet vem som inte ska få sälja en bil till dig igen!

/Anders
av Amli
#328695
Grattis till den nya bilen!
Men jag måste ändå fråga alla som spyr galla över Bilia Haga norra, varför köper ni bilen där? Är ni bundna till just den anläggningen vid köp och jag utgår ifrån att ni har tjänstebil och inte privat om ni köper där.
Användarvisningsbild
av gages
#328698
Jag har konverterat från mångårigt Citroënägande till Volvo år 2005. Då kontaktade jag Bilia Haga Norra för en affär. Säljaren ville inte befatta sig med en begagnad Cittra utan föreslog att jag skulle sälja privat. Genom rekommendationer fick jag tips om Volvohandlaren i Visby och fick ett mycket bra pris per telefon för min bil. Affären gjordes upp per telefon och säljaren körde över min nya V70-a från Visby till ICA-Maxi i Handen där vi träffades och bytte bilar. Det kallar jag för service. Ni har min kontakt slutat där och fick rekommendationer till Upplands Motor där jag beställde en ny XC 70 Momentum++ i förrgår. Vi får se hur det går. Leveranstid 8-10 veckor. Mycket fin anläggning och bra säljare.
Användarvisningsbild
av Brainy
#328699
Den enda kontakten jag har haft med upplands motor var när min bil bärgades dit och det blev inlösenärende. Men den del av kontakten som då skedde med upplands motor var ett stort tummen upp!

Nu hade jag inte kontakt med säljare utan verkstaden, men rätt inställning brukar genomsyra hela verksamheten så jag hoppas att även du blir nöjd med dem!

Låt oss gärna veta om du är nöjd även när du fått bilen så vi vet om vi ska åka dit och beställa våra bilar eller ej :)

mvh
Anders - som, hör och häpna, funderar på att beställa en Volvo framåt nyåret.
av Bitez
#328704
Amli skrev:Grattis till den nya bilen!
Men jag måste ändå fråga alla som spyr galla över Bilia Haga norra, varför köper ni bilen där? Är ni bundna till just den anläggningen vid köp och jag utgår ifrån att ni har tjänstebil och inte privat om ni köper där.
Jo, anledning varför jag har valt bilia i haga norra. MIn bil är köpt privat. Jag fick ett pris från Upplad motor, tog med offerten till Haga Norra. säljaren där gick ner 2tkr, plus la till tidur. (alltså 4.5tkr ytterligare rabatt) plus att han rabatterade resterande utav tillvalen jag valt.

då jag tog med den offerten till Upplands Motor, kunde de tyvärr inte matcha. Jag föreslog även ett ytterligare alternativ, men de kunde inte matcha. Jag har en känsla av att de inte trodde på mig och det pris jag uppgett jag fått.

därav beställning från Haga Norra.
av Bitez
#328706
Brainy skrev:Hej.

Grattis till nya bilen, roligt att du är nöjd med den förutom dessa fadäser!

Tråkigt med sådant folk, fördelen är att du nu vet vem som inte ska få sälja en bil till dig igen!

/Anders

Det kan du skria upp!

:( Men återigen tycker jag att bilen går som en dröm. Jag brukar köra c:a 3000mil/år privat. Fy vilken skön bil. :))))))
#328803
Bilia kan jag inte uttala mig om, köpte min på Upplands Motor. Vid utlämnandet så bad säljaren om ursäkt för att det fanns två rinnmärken eftersom de som tvättat bilen inte hade kommit in och torkat ordentligt kring vissa lister, så när bilen kördes in så rann vattnet ut. Det kändes precis som om det kvittade :-)

Lackbehandlade bilen 3 dagar och 40 mil senare (finns separat tråd om man vill diskutera detta) och han sa då att lacken inte hade minsta märke vilket kändes bra av flera anledningar. Dels så vet man ju då att den var fläckfri ut från handlaren och dels så vet man ju att behandlingen gick bra eftersom han vet att jag kommit tillbaka för minsta repa :D.
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]