Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Igår fick jag min 2,4d 175hk. Bil till mig och blommor till tanten som fyllde år, så hon blev jättenöjd!

Hemma packades vinterhjulen och lite annat plock som ingick i affären ur bilen så bakre ryggarna kunde fällas upp. På skinnet på de bakre yttre ryggstöden, långt ned sitter en symbol av en gammal 25-örings storlek,totalt 4 st. Jag antar att det är någon form av varning eller information som jag inte begriper intuitivt eller hittar i instruktionsboken. Någon som vet vad det är? Eller hellre: hur får jag bort dessa fläckar från min fina inredning?

(möjligen visar symbolen ett barn som sitter i någon form av stol med det är svårt att avgöra)
ljungström skrev:Tror att det är markeringen till bilens isofixfästen.
Japp det är det!
Håller med att de ser billigt ut med denna kladd. Om sedan nästa köpare har behov av isofixfästen för barnstol(vet själv inte vad det innebär) så skulle jag kontrollera med säljare och verifiera att det verkligen finns sådana om det är viktig för mig.
Jag köper ju en bil för mitt eget behov och inte för någon annan beg.bilköpare i framtiden.
Så även jag tillhör "puckoskaran", men har varit ifrån den nu under många. Det tillhörde tiden när man som ung handlade en del mat i korvmojjen och en "pucko" till som dryck. Så då skulle man kunna säga att vi "pucko" är lite av kultförklarade. :D
Ursäkta min okunskap. Men vad är Isofix? Jag har plockat i och ur barnstolar i några år nu men aldrig tänkt på detta, är Isofix de där fästöglorna under framstolarna?
Guligan skrev:Ursäkta min okunskap. Men vad är Isofix? Jag har plockat i och ur barnstolar i några år nu men aldrig tänkt på detta, är Isofix de där fästöglorna under framstolarna?
Istället för att spänna fast stolen med bältet så klickar man fast den i de hållarna som sitter bakom ryggstödet i bilen.
Bild
[youtube]P2BW7q5XMmo[/youtube]
Hej!

Biltema har en spray med ett medel som skall ta bort klisterrester. Såg det i hyllan när jag där senast. Borde fungera. Kostade 70 kr om jag inte minns fel.

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]