- ons 30 sep 2009, 00:35
Har just haft inne min bil på service. På Bilia anmärkte jag på dålig luft i kupén, vilket de fixade utmärkt. Men högljudd servostyrning samt kvittrande fläkt kallade de för "funktionsljud". Till saken hör ju att Bilia får 1000 kr av Volvo men inte ens orkar titta på om servon läcker. Bara en kort provtur (5 min).
Så jag lånade två andra likadana bilar, båda var tysta. Sen åkte jag till Upplands Motor:
- fläkten byter vi, ingen tvekan om att det är den som låter
- finns serviceåtgärd för servon, det är fixat
Samma sak gällde tidigare PDC:n som funkade dåligt (fördröjning av ljudsignal fram), där Bilia sa "det ska va så", sen åkte jag till konkurrenten som omedelbart laddade ned en ny mjukvara och på köpet fick jag displayvisning...
Varför är man så lat att man inte ens orkar kolla om det finns åtgärd i datorn? Det rör sig ju liksom inte om svårdefinierade fel.
PH
Så jag lånade två andra likadana bilar, båda var tysta. Sen åkte jag till Upplands Motor:
- fläkten byter vi, ingen tvekan om att det är den som låter
- finns serviceåtgärd för servon, det är fixat
Samma sak gällde tidigare PDC:n som funkade dåligt (fördröjning av ljudsignal fram), där Bilia sa "det ska va så", sen åkte jag till konkurrenten som omedelbart laddade ned en ny mjukvara och på köpet fick jag displayvisning...
Varför är man så lat att man inte ens orkar kolla om det finns åtgärd i datorn? Det rör sig ju liksom inte om svårdefinierade fel.
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24