Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har just haft inne min bil på service. På Bilia anmärkte jag på dålig luft i kupén, vilket de fixade utmärkt. Men högljudd servostyrning samt kvittrande fläkt kallade de för "funktionsljud". Till saken hör ju att Bilia får 1000 kr av Volvo men inte ens orkar titta på om servon läcker. Bara en kort provtur (5 min).

Så jag lånade två andra likadana bilar, båda var tysta. Sen åkte jag till Upplands Motor:
- fläkten byter vi, ingen tvekan om att det är den som låter
- finns serviceåtgärd för servon, det är fixat

Samma sak gällde tidigare PDC:n som funkade dåligt (fördröjning av ljudsignal fram), där Bilia sa "det ska va så", sen åkte jag till konkurrenten som omedelbart laddade ned en ny mjukvara och på köpet fick jag displayvisning...

Varför är man så lat att man inte ens orkar kolla om det finns åtgärd i datorn? Det rör sig ju liksom inte om svårdefinierade fel.

PH
yepp yepp yepp! Gissa om man ska besöka U.Motor för service o dyl. Har ju faktiskt tidigare lovat att aldrig sätta min fot hos Haga Norra, det löftet måste man ju hålla till, annars har man ju ingen trovärdighet framöver! ;)
Servade min senaste gången på Bilia i Vinsta och fick ett väldigt positivt bemötande trots att jag hade ett par garantisaker som dörrlist och säkerhetsbälte. Blev lite förvånad om jag ska vara ärlig då Bilia som nämnts ovan ofta får mycket skit.
S.t.r.a.n.D skrev:Tyvärr finns dessa överallt. De gäller att hitta en riktigt bra verkstad eller serivcetekniker och hålla sig till han/hon.
Hur många tum? 21? 255/25-21? Hur funkar det?
Blev bara nyfiken, TV hade en test av S60 med 15-18"...
perhall skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:Tyvärr finns dessa överallt. De gäller att hitta en riktigt bra verkstad eller serivcetekniker och hålla sig till han/hon.
20" 225/30-20. Fungerar hur bra som helst. :-)-)

Åter till ämnet. Har du mer frågor kan du skicka mig ett PM. :)
S.t.r.a.n.D skrev:
perhall skrev:

Jag såg dina enorma fälgar som ett allmänt intressant 'ämne som har en aning med garantiåtgärder att göra:)
Upplands Motor är super! Kan rekommenderas varmt från min sida! :D
perhall skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:
perhall skrev: Hur många tum? 21? 255/25-21? Hur funkar det?

Jag såg dina enorma fälgar som ett allmänt intressant 'ämne som har en aning med garantiåtgärder att göra:)
Okej, såg nu också att det var du som startade tråden så då är det väl fritt att sväva på. :)

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]

D4 VEA dricker olja

1

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]