Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matsg
Hej,
Har köpt en XC60 medleverans slutet av Januari.
Skulle vilja få tag på en instruktionsbok, vet någon om den går att ladda ner någonstans?

När man köper en ny bil vore det väl en kanonservice om man till beställaren överlämnade
instruktionsboken vid köpet, så man kan vara påläst när bilen kommer. Vet inte om något
annat fabrikat har denna service.

Vad säger ni skulle inte detta vara något för Volvos återförsäljare.
av matsg
Tack för Ert svar. Har sökt efter detta men har inte funnit det.

Tycker fortfarande det vore bra om Volvo kunde ordna en instruktionsbok vid leveransen.

Man skulle ju kunna ha den med i beställningen, så att man inte behöver levererade den i bilen vid
leverans.

Visst är det bra att kunna läsa på. Det är ju omöjligt att läsa in en bok på leveransdagen, eller 1 vecka efteråt.
Jag har beställt en XC60 D5 Summum med Driver Support Paket, Teknikpaket, Herrgårdsvagnspaket, Panoramatak, Nivåreglering, Park assist kamera, Blåtand handsfree, RTI-navigationssystem, Parkeringshjälp fram och bak, Fast drag, Tröskeldekor, Slutrör, Skidplate, Stötfångarhorn, Tidur för tillsatsvärmare, mm. Man skall alltså läsa in sig
på hela instruktionsboken (det krävs minst sagt högskoleutbildning ).

Tack igen för info med länk till instruktionsboken.
Användarvisningsbild
av Appel
Det finns faktiskt ett alternativ till, på följande länk så beställde jag en handbok till min XC60 nästan ett halvår före leverans!

https://www.volvocarstechinfo.ford.com/tis/main.do

Det var bara att registrera ett konto och sedan beställa, det tog någon vecka att få en handbok att ligga och bläddra i t ex sängen, det är så knöligt att ligga med en bärbar dator i sängen och läsa PDF-filer tycker jag...
av matsg
Hej och tack igen,

Har beställt handboken, var ju inte speciellt dyrt.
På sidan fanna ju andra tillägg till instruktionsboken man kan beställa.

Jätte tack för tipset.
Användarvisningsbild
av Appel
Jag kommer inte ihåg vad den kostade, men som du säger, den var inte speciellt dyr. Lite "nördigt" kanske, men jag tycker att det är helt ok nu efteråt att faktiskt ha en handbok inne i huset samt en i bilen, det går snabbt att kolla om det är något som är på "tapeten" här på jagrullar.se, man behöver inte springa ut till bilen för att kolla...

Jo, jag har åtskilliga datorer hemma, dubbla bildskärmar på några också (praktiskt med olika fönster i varje skärm), men jag är lite "analog" också, att bläddra i en riktig handbok känns mer "riktigt" än att scrolla i en PDF...
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]