Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Jag är nu inne på min 6:e nya Volvo sedan 2002. Reser en del i jobbet och har till varje bil valt till den integrerade telefonen. Varje gång har jag blivit besviken på det dåliga ljudet. Eller rättare sagt - jag hör bra den jag pratar med - men den stackaren som tvingats lyssna på mig åkande ibland på dåliga vägar och ibland på snabba vägar med mycket "dån" i bilen, har ofta klagat på dåligt ljud.

På nya bilen (MY10) med micen monterad i taket istället för i backspegeln m.m. var dom nu monterade den - så är det en betydande förbättring. Jag kör via blåtand nu, vet inte om det är samma även för dem som valt till den riktiga telefonen.

Hursomhelst - kul och tacksamt att funktionen äntligen går att använda!
av swemax
Jag har en liknande situation och alltid valt bort telefon pga det du beskriver.
Denna gång beställde jag BT och blir så j...a nöjd när jag läser din post.
Dessutom har det skrivits att med iPhone 3gs, som jag har, så funkar rösttyrning :lol:
av JHg
Japp, har BT och en 3GS och det fungerar klockrent. Bara att hålla inne knappen på ratten och ge "kommandot", det fungerar både med samtal och låtval. Samtidigt som jag har HP sterion funkar det kalas att samtidigt som jag laddar den i USB uttaget har jag tillgång till all musik via sterion.
Användarvisningsbild
av henka35
Guligan skrev:Jag är nu inne på min 6:e nya Volvo sedan 2002. Reser en del i jobbet och har till varje bil valt till den integrerade telefonen. Varje gång har jag blivit besviken på det dåliga ljudet. Eller rättare sagt - jag hör bra den jag pratar med - men den stackaren som tvingats lyssna på mig åkande ibland på dåliga vägar och ibland på snabba vägar med mycket "dån" i bilen, har ofta klagat på dåligt ljud.

På nya bilen (MY10) med micen monterad i taket istället för i backspegeln m.m. var dom nu monterade den - så är det en betydande förbättring. Jag kör via blåtand nu, vet inte om det är samma även för dem som valt till den riktiga telefonen.

Hursomhelst - kul och tacksamt att funktionen äntligen går att använda!

Har samma i min V50 MY2010 med BT phone och det fungerar utmärkt!
av jhenrikj
Psyko skrev:Mic lösningen som sitter i 10:orna går även montera i äldre bilar.

Ljudet efter den nya micen har verkligen blivit grymt bra
Micen sitter i taket på min MY09 oxå, är det nån skillnad på den och placeringen i MY10?
av Psyko
jhenrikj skrev:
Psyko skrev:Mic lösningen som sitter i 10:orna går även montera i äldre bilar.

Ljudet efter den nya micen har verkligen blivit grymt bra
Micen sitter i taket på min MY09 oxå, är det nån skillnad på den och placeringen i MY10?
Det skiljer en hel del rent hårdvarumässigt men även mjukvarumässigt.
Nya micen sitter bakom solskyddet i innertaket medans 09 sitter i takbelysningspanelen.

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]

D4 VEA dricker olja

1

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]