Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu kommit upp i 1500 mil och dags för ett oljebyte. Då man inte får någon stämpel i serviceboken tänkte jag göra oljebytet själv och undrar om man själv kan släcka/stänga av service påminnelsen i displayen?
V70 2.5FT automat Polestar 258 hk på etanol
Oljebyte volvoverkstad; 3000:- utan stämpel i servicebok
Oljebyte gör-det-själv; max 1000:- (bra olja och nytt oljefilter), 300:- biltema delar :D
Det går alldeles utmärkt...följ de instruktioner som finns i forumet till de flesta modeller. Dock är det lite förvillande med lägena pga knappstarten jämfört med vanlig nyckel.

/Thomas
Funk skrev:Det går alldeles utmärkt...följ de instruktioner som finns i forumet till de flesta modeller. Dock är det lite förvillande med lägena pga knappstarten jämfört med vanlig nyckel.

/Thomas

länk?
whennebab skrev:Har nu kommit upp i 1500 mil och dags för ett oljebyte. Då man inte får någon stämpel i serviceboken tänkte jag göra oljebytet själv och undrar om man själv kan släcka/stänga av service påminnelsen i displayen?
Oljebyte gör-det-själv; max 1000:- (bra olja och nytt oljefilter), 300:- biltema delar :D
Du får visst en stämpel i Serviceboken...eller du skall ha det iallafall. Jag gjorde mitt byte för 2 veckor sedan och allt är stämplat precis som vanligt.
jhenrikj skrev:
whennebab skrev:Har nu kommit upp i 1500 mil och dags för ett oljebyte. Då man inte får någon stämpel i serviceboken tänkte jag göra oljebytet själv och undrar om man själv kan släcka/stänga av service påminnelsen i displayen?
Du får visst en stämpel i Serviceboken...eller du skall ha det iallafall. Jag gjorde mitt byte för 2 veckor sedan och allt är stämplat precis som vanligt.
Hej

Hann serva min FT vid 3 tillfällen:

1500 mil - 1560 kr
3000 mil - 3100 kr
4500 mil - 1600 kr

Vid samtliga tillfällen fick jag stämpel i boken av den auktoriserade Volvoverkstan.

Mvh
Arese
Ringde min verkstad idag för att kolla pris och eventuell stämpel. Priset skulle vara runt 2000 kr för att det går i så mycket olja i den motorn sa dom. Och ingen stämpel skulle jag få, den får man endast vid de ordinare 3000 mil-servicen.
Ska nog byta verkstad, och kräva få stämpel i boken, och hitta bättre pris också.
Hade en V70 2.0 flexifuel innan och den var det oljebyte varje 1000:e mil. Det kostade 1500 och ingen stämpel i boken då heller.
whennebab skrev:
Funk skrev:Det går alldeles utmärkt...följ de instruktioner som finns i forumet till de flesta modeller. Dock är det lite förvillande med lägena pga knappstarten jämfört med vanlig nyckel.

/Thomas

länk?
1. Tryck in och håll inne nollningen till trippmätaren.
2. Vrid nyckel till läge II (tändning på)
3. Invänta kvittering
4. Släpp knappen och vrid av tändningen

Eller så får man ta denna varianten:

1. Vrid nyckel till läge I (radioläge)
2. Tryck och håll in nollningen till trippmätaren.
3. Vrid nyckel till läge II (tändning på)
4. Invänta kvittering
5. Släpp knappen och vrid av tändningen

/Thomas
Funk skrev:
whennebab skrev:

/Thomas

länk?
1. Tryck in och håll inne nollningen till trippmätaren.
2. Vrid nyckel till läge II (tändning på)
3. Invänta kvittering
4. Släpp knappen och vrid av tändningen

Eller så får man ta denna varianten:

1. Vrid nyckel till läge I (radioläge)
2. Tryck och håll in nollningen till trippmätaren.
3. Vrid nyckel till läge II (tändning på)
4. Invänta kvittering
5. Släpp knappen och vrid av tändningen

/Thomas

Vilken nyckel heheh :mrgreen:
Gissar på att jag får testa mig fram med tändningsknappen.
Prøvde på denne løsningen som ble nevnt om holde knapper inne/sette nøkkel på rett plass.

Hvordan er det man skal gjøre det når man ikke har vanlig nøkkel, men en slik som settes inn i en slot og man trykker på startknappen ved siden....

Arggg.. vil så gjerne få slettet det irriterende varselet om at man skal bestille service.
Du gör som i instruktionerna, men i stället för att vrida på nyckeln så sfår man jobba med tryckknapp och fotbroms för att få fram lägena...
Jag har gjort det själv, och det är lite knepigt, men det går.

/Thomas
12 voltsuttag krånglar

det vanliga uttaget har endast en säkring som[…]

Vart på service idag och ska tillbaks om tv&[…]

Ska kontrollera det. Tack för tipset!

Det där beror nog helt på box. Jag har […]