Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddan1
Hej
Om jag beställer en ny V70 idag, när levereras den?
Av säljarna har jag inte fått något riktigt och även olika besked.

/Freddan1
av S.t.r.a.n.D
Om din Volvo-återförsäljare som du beställt bilen av inte kan säga hur länge det tar så förstår jag inte hur vi ska kunna veta det. Visst finns det dom som beställt som kan säga hur länge det tog för dem men det säger egentligen inte så mycket. Det beror ju på hur mycket det tillverkas i fabriken, hur mycket din återförsäljare har beställt samt hur snabb de är på att färdigställa bilen när den kommit.

Mitt tips är ju att ligga på och fråga återförsäljaren.
av Freddan1
S.t.r.a.n.D skrev:Om din Volvo-återförsäljare som du beställt bilen av inte kan säga hur länge det tar så förstår jag inte hur vi ska kunna veta det. Visst finns det dom som beställt som kan säga hur länge det tog för dem men det säger egentligen inte så mycket. Det beror ju på hur mycket det tillverkas i fabriken, hur mycket din återförsäljare har beställt samt hur snabb de är på att färdigställa bilen när den kommit.

Mitt tips är ju att ligga på och fråga återförsäljaren.
Grejen är att de slingrar sig och inte svarar riktigt på frågan. Det verkar som de är oroliga för att det blir längre leveranstider snart i och med att Volvo verkar dra igång igen.
Här på forumet verkar många vara väldigt insatta i det mesta. Kanske någon till och med jobbar på Volvo leveransavdelning? Om man beställer bilen idag vilket datum levereras den?
Både VW, BMW och MB kan svara på frågan exakt vilken vecka deras bilar levereras. Men nu blir det en Volvo.
Jag måste veta på 1-2 veckor när, beroende på leasing, planering av budget osv...
Användarvisningsbild
av Jensen
Leveransinfo som kom från Volvo denna vecka säger att en v70
nybeställning levereras Okt/Nov , ett mer exakt leveransdatum
får du när bilen är beställd, det går alltså inte att svara exakt när
bilen levereras.
Det kan ibland finnas options ,färger , inredningar som kan
påverka leveranstiden.
av swemax
Freddan1 skrev:
S.t.r.a.n.D skrev: Både VW, BMW och MB kan svara på frågan exakt vilken vecka deras bilar levereras.
Sen är ju frågan hur de sen håller den tiden :???:
av Reneras
Min V70 står i steg 2, den beräknade leveranstiden på min är 8 veckor, 4 veckor kvar till leverans....
Användarvisningsbild
av petkas
pratade med försäljaren i går,får hämta bilen på fredag den 25:e kl.9.00,för mig blev leveranstiden precis 6 veckor,var av 9 dagar hos handlarn(mont. avstänkskydd runt om,vinge,stålgaller) :-)-)
av Bitez
Ja, snabbare och snabbare. Jag fick "4-5 veckor" av säljaren, tjena!

På volvos sida står peliminär leverans v. 43! Då jag la in betällningen 31/8 så blir det ju inte riktigt "4-5" veckor! Och fortfarende står bilen som "definitivt planerad!" fan va irriterande!
Användarvisningsbild
av snoddasD5
farsan fick det skulle ta 8veckor skulle komma vecka 41 i lördags kom den så nu höll dom på göra den klar åt han 3veckor tidigare. så tog 5 veckor.

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]

D4 VEA dricker olja

1

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]