Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ontop
Upptäckte små sprickor i sidovinyldelen på sittdynan i förarsätet. Bilen är en V70II -08 med 4000 mil på mätaren.
Någon som sett samma, garantiärende?

---EDIT
Hörde med Volvohandlaren, inget snack, solklart garantiuppdrag, de till och med bad om ursäkt. Tid fick jag direkt.
EDIT---

Bild
Senast redigerad av 2 ontop, redigerad totalt 0 gång.
av ztaffans
ontop skrev:Upptäckte små sprickor i sidovinyldelen på sittdynan i förarsätet. Bilen är en V70II -08 med 4000 mil på mätaren.
Hade likadant på min V50 -05:a. Detta upptäckte jag när den var knappt 3 år gammal.
Efter en hel del påtryckningar och övertalningar så fick jag det som ett good will ärende och de tog på sig att byta klädseln kostnadsfritt.
Det är absolut ett garantiärende och passa på innan bilen fyller två år så går det nog lättare.
Det är ju inte klokt att det går sönder reda efter 4000mil. En Volvo ska man ju kunna köra länge utan att det blir en rishög, hoppas jag, så var det åtminstonde tidigare.
Lycka till!!!
Användarvisningsbild
av contour
ontop skrev:Upptäckte små sprickor i sidovinyldelen på sittdynan i förarsätet. Bilen är en V70II -08 med 4000 mil på mätaren.
Jag hade liknande skador på klädseln i min förra V50 (en -08) och farsan har samma typ av problem i sin V50 (fast mycket värre, han har en -04) . Båda klädslarna var av typen textil/t-tec. Klädseln i min bil byttes iallafall på garanti utan snack. Upptäckte det lyckligtvis innan garantin gick ut.

/Martin
Användarvisningsbild
av kez_style
Jag har liknande sprickor bak i mitten (där ingen sitter i min bil) och har behandlat det regelbundet för att det inte ska bli värre... men nu syns det mindre... kanske bäst lämna in på volvo trots allt? Har ventilerade stolarna.
av ztaffans
kez_style skrev:Jag har liknande sprickor bak i mitten (där ingen sitter i min bil) och har behandlat det regelbundet för att det inte ska bli värre... men nu syns det mindre... kanske bäst lämna in på volvo trots allt? Har ventilerade stolarna.
Menar du att du sprickor fastän du har skinn, för ventilerade säten är obligatoriskt med skinnklädsel?
Vad har du för färg på klädseln?
Det är väl troligtvis bara sprickor i färgskiktet på skinnet men det är ju under all kritik ändå så reklammera direkt.
av Vfrrr
Hade samma bekymmer med en V50 -05. Volvo vägrade ta det som goodwill och verkstan sa att jag måste ha rispat upp klädseln med nitar på jeansen eller nåt. Höll på att bli vansinnig av detta och till slut gick verkstan med på att ta halva kostnaden och bjuda på en service. Detta tjafs plus en miljon andra fel gjorde att jag gick över till Saab (bästa bil jag haft) fram tills nu. Men nu ska jag ha skinnklädsel och V70 så man få hoppas att den håller mer än 4000mil. T-tec klädseln är bara skit vilket även hela min V50 var -05. Sämsta bil jag haft och fick byta ut det mesta mellan nummerplåtarna, visserligen på garanti men otroligt irriterande.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag upptäckte för ca 3 veckor sen att sömmarna släpper från t-tec tyget i båda mina framsäten. 700mil har bilen gått. Det är r-design sätena med läder och t-tec. Blir detta värre så blir det till att byta ryggstöds klädseln på båda stolarna fram på garanti.
av MAistro
Jag har samma på min s40 04. Någon som vet hur mycke det kan kosta att dom byter ut klädseln?
Användarvisningsbild
av kez_style
ztaffans skrev:
kez_style skrev:Jag har liknande sprickor bak i mitten (där ingen sitter i min bil) och har behandlat det regelbundet för att det inte ska bli värre... men nu syns det mindre... kanske bäst lämna in på volvo trots allt? Har ventilerade stolarna.
Menar du att du sprickor fastän du har skinn, för ventilerade säten är obligatoriskt med skinnklädsel?
Vad har du för färg på klädseln?
Det är väl troligtvis bara sprickor i färgskiktet på skinnet men det är ju under all kritik ändå så reklammera direkt.
Exakt obligatorisk med hel buffel läder! Endast färgskiktet (Mörk inredning) fast den e väldig skrynklig där.. får bli en stor åtgärdslista i samband med servicen nu :( annars bästa bilen jag haft :D
av Bitez
Skandal att textilen ska börja spricka. och dessutom bara efter 1-2år och 4000mil!!!!

På min gamla hade jag momentum, och bara efter 1-2mån så började det uppsto rispor på skinn delen av sittdynan, så skinnet på volvo är uppenbarligen inte mycket för världen :( Undrar hur det ska gå med den nya då det är hel skinn :(

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]