Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofan
Är det någon som har hört om det ska komma någon ny mjukvara till värmaren för V70II disel? Min värmare drar ur batteriet så att det inte går att starta? :cry:
Användarvisningsbild
av leiwi
hej
Att det skulle vara fel på mjukvaran som drar ut batteriet låter långsökt, du har förmodligen något annat fel .Kanske ett dåligt batteri med någon defekt cell
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Kör min värmare 2gånger varje vardag från start nu i september till april ca 7månader har aldrig haft slut ström. du har nå annat fel eller så kör du för lite den hinner inte ladda batteriet när bilen är igång.
av AndS
Vilken dieselmodell har du? Det finns någon tråd om att 2.0D modellen skulle ha mindre batteri och påverkas, men då jag själv har en 2,4D/D5 har jag inte lagt på minnet vad problemen var och har inte haft några problem med vår.
av Knasen
volvofan skrev:Är det någon som har hört om det ska komma någon ny mjukvara till värmaren för V70II disel? Min värmare drar ur batteriet så att det inte går att starta? :cry:
Jag tror att den nya finns ute nu, för att bl.a så att inte batteriet dras ut.
av Vit_XC70
Förra veckan hade den nya programvaran inte kommit än. Volvo är medvetna om problemet och påstår att de håller på att ta fram en uppgradering men vet inte när den blir klar.
Användarvisningsbild
av AndersP
Vit_XC70 skrev:Förra veckan hade den nya programvaran inte kommit än. Volvo är medvetna om problemet och påstår att de håller på att ta fram en uppgradering men vet inte när den blir klar.
Så du vet ATT det kommer en ny mjukvara ?
Jag har stora problem med urladdat batteri, men det går att starta bilen, men inte värmaren
Nu har jag laddat batteriet två hela nätter
funkar det inte nu blir jag SUR :twisted:
av Vit_XC70
Den programvaran jag talar om löser nog inte ditt problem eftersom mitt problem är det motsatta. På MY08 går värmaren även när batterinivån är låg (när den egentligen borde slå ifrån) vilket leder till att batteriet dras ur och motorn inte går att starta.

Vi kanske skulle byta programvaror? :D

Bifogar bild från instruktionsboken.

Nu har bilen vart in på säkning med H&a[…]

Hann äntligen att montera tillbaka locket av […]

Får tillbaka bilen idag och skall frå[…]