Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanV70
Hej alla
Har nu haft nöjet att ratta min nya bil i 5 dagar så nu har man synat och lyssnat av det mesta.

Igen ström i dragkontakt, slarv på verkstaden fixat på 5 minuter.
Rassel i dörr vi musikspelning på normal volym, inte godtagbart ska kontakta verkstad på måndag om detta.
Det finns nog mer som kommer fram.

Någon mer som har tips på saker att syna på MY10 modellerna.
av Bitez
Rassel i dörrarna vid musikspelande... Neeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjj... Det problemet har jag haft på alla mina volvo bilar jag kört, shittttttt!!!! Har de fortfarande inte lyckats styra upp det!!!!!

Jag känner en kille däremot som använde sig av ngn form av shit rund dörrpanelen, så den satt mera stadigt. Annars börjar den rassla av vibrationerna från högtalaren.

Fan också! Jag väntar på min nya bil nu, men om du redan fått detta problem lär det inte ta många dagar innan man är där. Dessvärre tror jag inte ngn kan göra ngt åt det. Det är bara så. :(:(:(:(:( Fick en gång förklaringen att högtalarna var överdimensionerade (?!?!?) för själva panel konstruktionen. Kan stämma, kan vara en bortförklaring från verkstad.

skit också!
av perhall
Bitez skrev:Rassel i dörrarna vid musikspelande... Neeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjj... Det problemet har jag haft på alla mina volvo bilar jag kört, shittttttt!!!! Har de fortfarande inte lyckats styra upp det!!!!!

Jag känner en kille däremot som använde sig av ngn form av shit rund dörrpanelen, så den satt mera stadigt. Annars börjar den rassla av vibrationerna från högtalaren.

Fan också! Jag väntar på min nya bil nu, men om du redan fått detta problem lär det inte ta många dagar innan man är där. Dessvärre tror jag inte ngn kan göra ngt åt det. Det är bara så. :(:(:(:(:( Fick en gång förklaringen att högtalarna var överdimensionerade (?!?!?) för själva panel konstruktionen. Kan stämma, kan vara en bortförklaring från verkstad.

skit också!
Jag tror tyvärr att det kan stämma. Bra och ordentliga högtalare, billiga och kostnadsoptimerade dörrsidor...
PH
Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]