Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Halvmas
Då det är dags för ny bil körde jag idag en V70II D5 under ca: 30 min för att se hur den kändes. Det jag direkt störde mig på var högerbenets skavande mot mittkonsolen och den vassa kanten. Det kändes i benet efter 30 min stadskörning med mycket rondellkörning och då kan man ju undra hur det är efter 3 timmar? Är detta någonting man vänjer sig vid eller måste jag blicka mot en XC60 som jag inte alls upplevde samma känsla i? Där hade man mera stöd för benet.
av Twendor
Fikk samme opplevelse som deg, har lange ben og sitter bredt. Jeg valgte en XC60, da den gir en god sittestilling.
Den gir en helt annen opplevelse av kjøringen også,"sitter høyt" føles sikker og er en flott bil på alle måter.
Føles faktisk mere moderne enn konkurrentene også, men da må det være med den nye motoren fra MY-10.
av mike_of_sweden
Oj, vad hjulbent du måste vara. :lol:

Allvarligt talat... Jag kommer inte i närheten (nåja) av konsolen och har aldrig reflekterat över frågan. Men XC60 är heller inte fel.
av Twendor
:oops: Kom litt feil ut svaret, men det stemmer at jeg er hjulbent og har en sær sittestilling.
Og må bare innrømme at jeg er blitt helt "tapt" i den nye Xc 60.
av Halvmas
Twendor skrev:Fikk samme opplevelse som deg, har lange ben og sitter bredt. Jeg valgte en XC60, da den gir en god sittestilling.
Den gir en helt annen opplevelse av kjøringen også,"sitter høyt" føles sikker og er en flott bil på alle måter.
Føles faktisk mere moderne enn konkurrentene også, men da må det være med den nye motoren fra MY-10.
Då blir det till att testa en XC60 imorgon. Fick tyvärr inte tillfälle till det idag. :D
Sitter också som du ganska brett och har skapligt långa ben.
av riha
Kör XC70:n sjlv och har inga problem med mittkonsolen på den, jag är rätt lång med långa ben så...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Halvmas skrev:Då det är dags för ny bil körde jag idag en V70II D5 under ca: 30 min för att se hur den kändes. Det jag direkt störde mig på var högerbenets skavande mot mittkonsolen och den vassa kanten. Det kändes i benet efter 30 min stadskörning med mycket rondellkörning och då kan man ju undra hur det är efter 3 timmar?
30 min??? Jag körde min XC70 i ca 100 timmar på semestern utan känna något, satt som en kung.
Användarvisningsbild
av micke011
Hupp, 100 timmar i bilen under semestern, det måste varit många hundra mil det! Körde ni Europa runt eller var det bara många besök till korvkiosken? :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
micke011 skrev:Hupp, 100 timmar i bilen under semestern, det måste varit många hundra mil det! Körde ni Europa runt eller var det bara många besök till korvkiosken? :)

600 mil europa runt, och på bergsvägarna blir medelfarten låg så det tar sin tid.
Bild
Användarvisningsbild
av AndersP
läcker bild :D
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödigt citat

Nu har bilen vart in på säkning med H&a[…]

Hann äntligen att montera tillbaka locket av […]

Får tillbaka bilen idag och skall frå[…]

Sensorring bak Volvo V40

*Problemet löet* Hade tur som en tokig och hi[…]