Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanV70
Nu har min bil äntligen gått i produktion (steg 3), väntar med spänning på hur snabbt den blir klar och kommer hem.
Det står preliminärt leverans V37, hur bra stämmer det någon som vet eller har erfarenhet ?
Användarvisningsbild
av AndersP
JohanV70 skrev:Nu har min bil äntligen gått i produktion (steg 3), väntar med spänning på hur snabbt den blir klar och kommer hem.
Det står preliminärt leverans V37, hur bra stämmer det någon som vet eller har erfarenhet ?
Lyckost, min ska också levereras V37, men den står kvar på steg2 :(
av JHg
Min gick i produktion i går och jag har lev.vecka 36 och bilhandlaren har fått beskedet att han har den nästa torsdag.
av JohanV70
JHg skrev:Min gick i produktion i går och jag har lev.vecka 36 och bilhandlaren har fått beskedet att han har den nästa torsdag.
Ok va bra då kanske min kan komma lite tidigare än planerat.
av JHg
JohanV70 skrev:
JHg skrev:Min gick i produktion i går och jag har lev.vecka 36 och bilhandlaren har fått beskedet att han har den nästa torsdag.
Ok va bra då kanske min kan komma lite tidigare än planerat.
Det kanske beror på... Min handlare håller till ca 7 mil från fariken.
Användarvisningsbild
av petkas
Hur länge brukar bilen står på "Din Volvo V70 är orderlagd"har för mig att där står den allra längst,sen när den har börjat röra på sig så går det undan,min har stått där i två veckor nu,beräknad leveranstid är först vecka 41 :cry:
av JHg
petkas skrev:Hur länge brukar bilen står på "Din Volvo V70 är orderlagd"har för mig att där står den allra längst,sen när den har börjat röra på sig så går det undan,min har stått där i två veckor nu,beräknad leveranstid är först vecka 41 :cry:
Min stod där 2-3 veckor innan den blev "definitvt plannerad".
Användarvisningsbild
av 164E
Jaaaa! Nu har min bil gått till steg 3, äntligen byggs den! Alldeles för mycket pengar inblandat här men, men...

V70 Summum
2.4d diesel 175hk
Manuell 6-växlad
Mörkgrå läder prestige e101
Nivåreglering, automatisk
Reservhjul Tempaspare
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Parkeringsvärmare m.tidur/Tidursfunkt.för diesel
Eluttag 12 volt i lastutrymmet
Borttag av hastighetsspärr
Ljudanläggning High Performance,utan hörl.uttag
Adaptiv konst.farth.kollvarn.o autobroms 000599+
BLIS-Kamera för döda vinkeln
Nyckelavstängning av passagerarkrockkudde
Blåtandssynkronisering m handsfree för ficktel.
Driver Alert system

/Ny här på forumet
Senast redigerad av 1 164E, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av contour
164E skrev:Jaaaa! Nu har min bil gått till steg 3, äntligen byggs den! Alldeles för mycket pengar inblandat här men, men...
Nya bilar kostar alltid alldeles för mycket pengar, men med bilar får man försöka tänka på annat än vad de kostar. Det mesta handlar ju om prioriteringar, och i mitt fall så är en ny, fräsch, säker och rymlig bil något jag prioriterar.

Min beställda V70 gick till steg 3 i lördags morse och framåt lördagskvällen var den färdigbyggd. Just nu står den på steget transporteras till återförsäljaren. Preliminär leverans var från början V39 (står nu V38 på leveranswebben), men med tanke på att den redan nu är på väg till återförsäljaren så kan jag nog t o m ha den tidigare än så. Spännande spännande :)

/Martin
Användarvisningsbild
av micke011
Hur gammal man än blir så tror jag att vissa händelser lockar fram den där förväntan man hade som barn inför jul och födelsedagarna, och att få hem sin nya bil är helt klart en av dem. Det är rent ekonomiskt vansinne att köpa nytt men i princip är det väl vansinne att ha bil överhuvudtaget, och ytterst är det ju som contour skriver, en fråga om prioriteringar och min uppfattning är att (framför allt) grabbar i varierande åldrar lägger på tok för mycket pengar på sina bilar, det har jag gjort sedan jag köpte min första bil, en Honda Prelude -80..tillyxad med glastaklucka, dä ni! 8)

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]