Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gnleknes
#313991
Hei
hva skal jeg velge, kan få kjøpt en 2009 xc60,2,4D awd,summun,automat,rti,+++++ ca.5000km.
eller bestille en 2010 XC60 2,4D(175hk) 2wd,summun,aut,ikke rti,men four C, +++++++

hva skal jeg velge, hører litt negativt om 163 hk og automatkassen høyt forbruk, mye co2 i disse miljøtider.

Håper på svar snarest

mvh

Gunnar Nordahl
Lofoten Norway
Användarvisningsbild
av Funk
#314014
XC60 FWD med 2,4D är riktigt trevlig och släpper ut minst co2 av dom båda.

/Thomas
av Halvmas
#314074
Hur kommer du att använda bilen? Om du anser att FWD räcker för dig är svaret glasklart. Den ökade markfrigången jämfört med vanlig bil gör större skillnad än man tror på sämre vägar vad gäller framkomligheten oavsett FWD eller AWD.
av Twendor
#314076
Du må absolutt velge 2010 modell. De kommer med nyutviklede motorer med lavere forbruk.
Bare til info: 163 hk(2.4d-10 mod)er en ny motor med 420Nm mot den gamle (09) på bare 340Nm.
Den nye har også lavere forbruk, og er en dobbelturbo i sekvens. Hadde helt klart valgt denne, prisdifferansen på 2.4d-awd (ny 163 hk-420Nm) og 2.4d-fwd(ny 175-420Nm,enkelturbo) er på ca 34000kr. Men det vil du ha igjen den dagen den skal byttes inn. Tror at awd vil holde seg bedre i pris, ihvertfall i vinterlandet Norge.
av Kingfisher
#321426
Twendor skrev:Du må absolutt velge 2010 modell. De kommer med nyutviklede motorer med lavere forbruk.
Bare til info: 163 hk(2.4d-10 mod)er en ny motor med 420Nm mot den gamle (09) på bare 340Nm.
Den nye har også lavere forbruk, og er en dobbelturbo i sekvens. Hadde helt klart valgt denne, prisdifferansen på 2.4d-awd (ny 163 hk-420Nm) og 2.4d-fwd(ny 175-420Nm,enkelturbo) er på ca 34000kr. Men det vil du ha igjen den dagen den skal byttes inn. Tror at awd vil holde seg bedre i pris, ihvertfall i vinterlandet Norge.
2.4D, 163 hk 2010 har ikke twinturbo men enkel.

Se: https://www.media.volvocars.com/global/ ... /Home.aspx

'Two new five-cylinder diesel engines are now being introduced (for spring 2009) for the Volvo XC60 - the high-performance, twin-turbo D5 and the medium-performance, single-turbo 2.4D. Actually, the new engines only share the number of cylinders with its predecessors.'

Det samme gjelder for XC70.

Har selv satt en XC70 AWD 2.4D 163hk i bestilling. Jeg skulle gjerne kunnet bestille D5, med twinturbo, og 205hk. Men i Norge er den ca. NOK 100.000 dyrere enn 2.4D(ca. 80.0000 i forskjell + kampanjepris på 2.4D)

Jeg har en XC70 D5 07-modell med BSR PPC i dag og er veldig fornøyd med det.
Nå er jeg spent på hva BSR PPC vil komme med av muligheter for ny XC70 2.4D 2010.
Jeg håper PPC for denne, når den kommer,gjør at jeg kommer nær 200hk.
av Linqid
#321453
Kingfisher skrev:'Two new five-cylinder diesel engines are now being introduced (for spring 2009) for the Volvo XC60 - the high-performance, twin-turbo D5 and the medium-performance, single-turbo 2.4D. Actually, the new engines only share the number of cylinders with its predecessors.'



Det samme gjelder for XC70.

Har selv satt en XC70 AWD 2.4D 163hk i bestilling. Jeg skulle gjerne kunnet bestille D5, med twinturbo, og 205hk. Men i Norge er den ca. NOK 100.000 dyrere enn 2.4D(ca. 80.0000 i forskjell + kampanjepris på 2.4D)
Från början introducerade man bara två varianter av den nya dieselfemman; D5 (dubbelturbo) med 205 hk och 2.4D DRIVe (enkelturbo) på 175 hk. Den 2.4D med enkelturbo som man pratar om i artikeln är DRIVe-motorn, och erbjuds endast med framhjulsdrift.

Lite senare introducerade man även en nedtrimmad variant av D5-motorn, på 163 hk. Det vill säga exakt samma motor som D5 (inklusive dubbelturbo) fast med annan mjukvara.

Så då kan jag glädja dig med att även du får dubbelturbo i din nya bil!
Användarvisningsbild
av Svein2
#321456
Dette er klippet fra Bilias hjemmeside. Samme motor som D5, men nedtunet slik at den er tilpasset det norske avgiftsmarkedet:


Nyheter modellår 2010
Ny, effektiv DRIVe-motor med lavere drivstofforbruk. Volvo XC60 får som motoralternativ den nye og drivstoffgjerrige dieselmotoren 2.4D DRIVe på 175 hk (kun forhjulsdrift). Den forbruker kun 0,6 l/mil med et CO2-utslipp på 159 g/km til tross for et dreiemoment på 420 Nm.

Ny D5 AWD med 205 hk. Den 5-sylindrede bi-turbodieselmotoren yter nå hele 205 hk, men forbruker likevel ikke mer enn 0,69 l/mil. Dreiemomentet er økt fra 400 til 420 Nm.

Ny 2.4D AWD med 163 hk. Dette er en nedtunet D5 bi-turbo med samme dreiemoment og forbruk/utslipp som D5.

Enda mer underholdning i baksetet. En av 2010-nyhetene på XC60 er underholdningssystemet RSE for passasjerene i baksetet, med to vridbare LCD-skjermer for DVD og mulighet for å koble til iPod, MP3-spiller og spillkonsoller.

Volvo XC60 - allerede en suksess for Volvo. Kom å se hvorfor!
av Kingfisher
#321471
Det er ikke ofte at jeg blir glad over å ta feil. Men det er jeg nå.
Dette er gode nyheter. I morgentimene i dag var jeg faktisk i ferd med å endre bestillingen fra 2.4D 163hk til D5 205hk, for ca. 100.000.
DET er jeg virkelig glad for at jeg ikke gjorde når jeg nå leser at den er en nedtunet D5 med biturbo.
Da blir det spennede å se hva BRS kommer opp med for denne motorvarianten. Kanskje 230hk?
av swemax
#321478
Och om du tar dig till Svedala så kan du Polestar uppgradera till D5 för ~9000 sek med bibehållna garantier (ivart fall för svensksålda bilar)

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]