Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av D83
Hej är ny på forumet och behöver råd,

Funderar på att köpa en ny bil för första gången :) Har fastnat för V70II 2,4d -10.
Kampanjpriset på volvotorget ligger på 289.600 då ingår Momentum och metallic http://www.volvotorget.se/pdf_090507/v7024d.pdf. Går det att lägga till mer utrustning och undrar då hur mycket det går att förhandla till sig till ett pris runt 300'. Väntar svar från några handlare så vore bra att veta hur förhandlingsläget är på dessa kampanjer.

Övrig utrustning som vore fint att lägga till:

Hvg pkt2
Canicula 17"
Fast drag
Nyckelavstäning krockkudde
High performance
Tidur
Barnsäkerhetslås elektriskt
Solglasögonhållare

Enligt volvocars så är kostar dessa extratillval 27.000

Har jag missat nåt måste? Är blåtanden bra?
Sammanfattning: Hur mycket utrustning borde man kunna klämma in i priset (under 300')?
av D83
Antar att det är mic till blåtanden så den fungerar som handsfree?
PCC som ingår i teknikpaketet verkar lite onödigt :) men samtidigt är det väldigt lyxigt..
Vill ju inte att priset ska dra iväg för mycket. Sambon har ju satt en gräns hehe
D83 skrev:Antar att det är mic till blåtanden så den fungerar som handsfree?
PCC som ingår i teknikpaketet verkar lite onödigt :) men samtidigt är det väldigt lyxigt..
Vill ju inte att priset ska dra iväg för mycket. Sambon har ju satt en gräns hehe
Åker du till en VolvoÅF så borde dom ha en bil med blåtand så du kan prova. Det är helt integrerat i infotainmentsystemet. Beroende på vilken mobil du har så får du upp samtalslistor, kontakter etc i infotaintmentdisplayen på mittkonsollen. Till MY10 har dom byggt in en mikrofon i taket (satt på ett annat ställe innan) vid solskyddet för att få bättre ljud.

PPC är HELT SUVERÄNT! Dels keyless drive, så du kan ha kvar nyckeln i fickan hela tiden. Nar du drar i ytterhandtaget så är det precis som att bilen har varit olåst. För den låser upp sig direkt när du drar i handtaget. Låser gör du med en knapp på handtaget (en på varje handtag), eller via fjärren. Det är skönt att slippa stoppa i "nyckeln" i panelen när man ska köra!

PLUS - är du osäker på om du t.ex har låst bilen så kan du trycka på "i" på fjärren och få info om det. Har larmet gått kan du på betryggande avstånd trycka på "i" och se om någon finns i bilen (via hjärtslagssensor).
av D83
Låter som fina hightech prylar :) Inget måste att ha drag i dagsläget då jag har en annan bil med drag. Men pcc å sånt lär ju inte gå att sätta in i efterhand.

La till blåtanden och Teknikpkt1 och tog bort draget. Och fick samma pris typ på volvocars..
av D83
Har fått förslag på följande:

Utöver det som ingår i kamanjbilen

Gislaved på 16"
Drag
Tidur
Nyckelavst. krockkudde

5000:- på ett volvokort (om man tar en bil som är lagerförd)

308.000:-

Enda som verkar vara rabatterat är däcken som det är kampanj på? :x

Kanske är svårt att få rabatt på extra options på en redan kampanjsatt bil..
av XCThord
Har svårt att tänka mig att du kan få en riktigt bra rabatt på en redan så rabatterad bil som V70 2,4D är.

Men annars är mitt tips att försöka "spela ut" handlarna mot varandra. Få offerter från kanske 5st och försök sedan pruta ner priset hos var och en personligen. Det brukar funka för mig!
Användarvisningsbild
av camaro69
D83 skrev:Vill ju inte att priset ska dra iväg för mycket. Sambon har ju satt en gräns hehe
Det är konstigt. Sambon/frun ska vara med och lägga sig i sånt dom inte förstår.

Manfolk res er. Gör motstånd. Inte f-n lägger vi oss i vad "tanterna" väljer för tvättmaskin.
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]