Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Holma
Äntligen har hon kommit hem.
V70 II Summun 2,4d med hgvpkt2, teknik1 och driver supportpkt mm
Skitnöjd o känns så uber.
Det trista är att instruktionsboken e gööörtjock. Möe att läsa minsann.

Körde hem idag, har 13 mil på mätaren, och märkte i en regnskur att regnsensorn inte gjorde sitt jobb, inställningssak tro?

Fö en mkt mkt trtevlig kärra.
Användarvisningsbild
av Lilja
Behövs bilder!
Regnsensorn är ju lite halvrolig. Men det är nog mest en vanesak skulle jag tro, alla regnsensorer jag provat har inte precis gjort som man vill.
av Holma
Ska fotografera lite imöra om det blir väder för det. Aktiverat?? NjaeeeE De tror jag inte ja gjort.
Är en sån som gillar o pilla i menyer innan man tar fram den inplastade instruktionsboken.... men här vete fasen...
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag tog ut min MY10 igår, regnsensorn funkar riktigt bra måste jag säga (det har regnat en del idag så den har blivit testad ordentligt) Jag antar att du hittat "inställningsratten" på spaken?
av Holma
Yeppz.

Känns lite dumt men man e ju såå ivrig... ?:-/
av XCThord
Grattis till nya bilen!

Nya 2,4D 175hk verkar vara ett riktigt bra köp, framför allt med kampanjen Volvo kör just nu.

Förresten - du har inte möjlighet att ta en bild på motorn? Lite nyfiken på hur den ser ut kontra nya D5:an (som blivit rätt snygg) :)

Kan tilläggas att jag kört nya D5 205hk i S80 och XC60 men inte 2,4D i någon bil...
av Holma
Blev inte klok på hur man lägger bild i detta forumet men gör en extern klickbar länk ist.

http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig ... 647260.jpg

Har inte haft nån diesel såhär förut men känns bra som faderullan. Bra drag, gött vrid osv osv. Har ju redan på en vecka fått 18 mil på mätaren. 0,5 i snitt e bra för en icke inkörd bil heller.

Bild på maskinrum kommer.
av Amli
DU kopierar in den länk du har och klickar på Img. Där klistrar du sedan in länken. Inte helt självklart... ;-//
Bild

Skitsnygg bil för övrigt!!! :-)-)

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]