Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Nu ska jag åka på semester och de nya RTI skivor är försenade igen. Nya datumet från Bilia är 6-e juli och då har jag redan åkt. Trotts alla tidigare lovande ord!
Min beställning ligger hos Bilia i Malmö…

Om någon har en annan lösning, snälla hjälp?
Mvh
av JHg
Man ska inte uppmana till olagligheter... Men detta är ju en tillfällig lösning för dig eftersom du skall köa den.
Men skivorna går att kopiera om du använder en dubbel-skikts DVD skiva. Så känner du någon som har en...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag själv väntar på min nybeställda V70 MY10, med RTI :D
Ja, tack för tipset, men jag känner inte någon som skulle kunna hjälpa på så sätt...
Känner mig lurad eftersom jag litade på Bilia och nu strax innan jag ska åka på semester har jag inga skivor… Samtidigt som jag har massa annat att tänka på…
mvh
av JHg
Känner mig lurad eftersom jag litade på Bilia och nu strax innan jag ska åka på semester har jag inga skivor… Samtidigt som jag har massa annat att tänka på…
mvh
Japp, de var ett skämt när jag skulle handla ny bil. Det måste gå fantastist bra för dem eftersom de inte är intresseade av att sälja en bli i 450'000 kr klassen till en privat person i dessa tider! Helt otroligt dåligt bemötande, service och pris fich jag där. Ändå bor jag i Volvos "huvudstad", eller kanske därför..
Gör som jag, köpte just en Navigon för strax över tusingen och den har 40 länder inkl hela Östeuropa, helt suverän navigering, grym grafik, TMC osv, man kan göra all planering hemma i soffan och lägga upp alla rutter i förväg. Uppdaterar just alla kartor till senaste 2009-Q2 releasen direkt från Navigons hemsida. Har redan hunnit med flera Europaresor med den inkl östeuropa.

Den räddade även tjejens bussresa för några veckor sedan i öst när bussens "RTI" dog och tjejen råkade ha med den i väskan och kunde lotsa en otrolig glad och tacksam bussförare runt europa.

Köp en sådan navi också, hela baletten kostar ju fan mindre än hälften av en ynklig kartuppdatering till RTIn. Sen kan du uppdatera RTIn senare i lugn ock ro till hösten.
Senast redigerad av 2 VolvoB20, redigerad totalt 0 gång.
av JHg
Vilken modell är det?
Jag skall köpa en till frugan och håller på att kolla runt. Just nu lutar det åt Tomtom XL IQ One för 1900, den saknar dock TMC.
JHg skrev:Vilken modell är det?
Jag skall köpa en till frugan och håller på att kolla runt. Just nu lutar det åt Tomtom XL IQ One för 1900, den saknar dock TMC.
Var en Navigon 2110 (inte max utan vanliga 2110 så de rymms bra t.o.m i jeansfickan, går både på 12 och 24 v så den funka även i bussen :D ), OnOff reade dem för strax över tusingen.

Perfekt att den inte är inbyggd i bilen utan tog dem även till rätt resturanger under stadsvandringarna. När den bara kostar 5% av en RTi så kan man ju kosta på sig en sådan också.
Till S60:n köpte jag en Targa på LIDL. Tror jag betalade runt 1000-1500kr för nästan exakt ett år sedan för en modell med 4,3" WS-skärm, trafikinfo, 3D-kartor över hela Europa, etc etc. Då var det extremt billigt men jag kan tänka mig att priserna fortsatt sjunka sen dess. Är hursomhelst oerhört nöjd med den (mycket bättre än min RTI faktiskt, fast RTI:n ser coolare ut :wink: ).
BLIAS GRABBAR TROLLADE FRAM MINA SKIVOR IDAG!

Annars hade jag åkt iväg utan dem. Jag var på väg att köpa en TomTom, fan vad jag var irriterad att ha en bil med RTI och sedan behöva dra sladdar mm för att ha en TomTom ovanpå allt. Inget emot TomTom, Garmin osv, men har jag min RTI som kostar så pass mycket mest för att den ser lyxig ut, då ser det minst sagt löjligt ut att behöva en separat påklistrad GPS…

Sen ringde killarna från Bilia och sa att de lyckades övertala någon annan Butik att skicka skivor till Malmö. TACK, TACK! Det var strax innan stängning. Kom som en chock, jag brände min V8 på vägen till butiken.
Nu ska jag kolla hur jag får igång allting.

MVH

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]